اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان:

دنبال احمدی‎نژادی هستیم که امثال مشایی اطرافش نباشد

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان گفت: به دنبال یک احمدی‎نژادی هستیم که امثال مشایی اطرافش نباشد.

دنبال احمدی‎نژادی هستیم که امثال مشایی اطرافش نباشد

حجت‎الاسلام سید محسن طاهری در حاشیه «همایش موضع جبهه پایداری در انتخابات سال 1392» که با محوریت عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دولت نهم واقعاً دولت کار بود و حواشی نداشت و با وجود هجمه‎های زیادی که به این دولت شد، اما درصدد پاسخ دادن نبود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط اتهامات و فتنه‎های سنگین کسانی پایشان نمی‎لرزد که بصیرت در حد اعلا داشته باشند، متذکر شد: بصیرت معمولی ملاک نیست؛ برخی از بصیر‎ت‎ها در برخی فتنه‎ها کشش دارند، اما زمانی که فتنه سنگین‎تر شود، کم می‎آورند.

در ائتلاف سه‌گانه شخصی حضور دارد که حصر اصولگرایی‎اش زیرسوال است

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان با بیان اینکه گرایش مردم به سمت تفکر اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: باید ببینیم چه کسی اصولگرای ناب‎تری است، جبهه پایداری کاندیدای مورد حمایت خود «کامران باقری لنکرانی» را اعلام کرده است.

طاهری در پاسخ به این سئوال که چرا جبهه پایداری ائتلاف نمی‎پذیرد، بیان داشت: به خاطر اینکه ائتلاف‎ها اشکالات زیادی داشته است، ائتلاف سه‎گانه بدون مشارکت جریان اصولگرایی شکل گرفت و سپس به ائتلاف پنجگانه تبدیل شد.

وی افزود: در ائتلاف سه‌گانه شخصی حضور دارد که حصر اصولگرایی‎اش زیرسئوال است و عملاً از گفتمان انقلاب فاصله دارد، ما اگر بخواهیم اصلح را شناسایی کنیم باید غیراصلح‎ها را بشناسیم.

اگر اصلح در آینده منحرف شود غیراصلح به طریق اولی خواهد بود

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان ابراز داشت: برخی می‎گفتند مطرح کردن مسئله «هولوکاست» هیچ نفعی به نظام نداشت، کسی که چنین اعتقادی دارد مقابل تفکر امام و رهبری است.

طاهری با اشاره به اینکه تکنوکراس همان تفکری است که دولت سازندگی دنبال می‎کند، اذعان داشت: این تفکر فقط تخصص را درنظر می‎گیرد و به ارزش‎ها و اعتقادات توجهی ندارد که این یک اشتباه محض است، چراکه ما به برکت نظام اسلامی متخصصین متعهد زیادی داریم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی دارد که در آینده کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری مانند احمدی‎نژاد نشود، گفت: هیچ کس نمی‎داند، مگر آینده بنده تضمین شده است، ما باید کسانی که اصلح هستند بشناسیم و به آنها رأی بدهیم، اگر اصلح بخواهد در آینده منحرف شود، غیراصلح به طریق اولی خواهد بود.

جلیلی هنوز به احساس تکلیف نرسیده است/ بلاتکلیفی در جریان اصولگرا عیب بزرگی است

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان در خصوص شایعه ثبت‎نام جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جلیلی از کسانی بود که اسمش در جبهه پایداری مطرح شد، اما وی گفت که هنوز به احساس تکلیف نرسیده است، بنابراین جبهه پایداری نمی‎خواست که این مسئله را به تأخیر بیندازد، چراکه جریان فتنه و اصلاحات با برنامه‎ریزی دارند کار می‎کنند.

طاهری ضمن انتقاد به ائتلاف‎های سه‎گانه و پنجگانه اذعان کرد: چرا باید کاندیداهای اصولگرا با وجودی که چیزی به انتخابات باقی نمانده، بلاتکلیف باشند، این خیلی بد است و عیب بزرگی است.

وی با بیان اینکه نظر آیت‌الله مصباح یزدی این است که لنکرانی کاندیدای اصلح است، گفت: لنکرانی چهار سال مدیریت اجرایی دارد، در دولت نهم حداقل دو بار به سفرهای استانی رفته و چهره شاخص جریان اصولگرایی است.

باقری لنکرانی به گلستان می‎آید

‎دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان با بیان اینکه باید به دنبال انتخاب اصلح باشیم، متذکر شد: ما به دنبال این نیستیم که چه کسی بیشتر رأی می آورد، چراکه این با معیار اسلامی منافات دارد؛ برای ما رأی آوردن یا نیاوردن ملاک نیست.

طاهری در خصوص دعوت لنکرانی از سوی جبهه پایداری به گلستان گفت: ایشان صددرصد به گلستان خواهد آمد، اما باید زمینه فراهم شود.

وی در خصوص اینکه آیا احتمال ائتلاف لنکرانی وجود دارد یا خیر؟ پاسخ داد: افراد کاندیدا مشخص شدند و بررسی‎ها انجام گرفته و از ناحیه جبهه پایداری اصلح‎‎ها معرفی شدند.

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان در پایان با تأکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی باید از سوی کاندیداها و حامیان‎شان رعایت شود، اظهار داشت: نقد منصفانه اشکالی ندارد، اما نباید دیگران را تخریب کرد.

طاهری در پایان گفت: به دنبال یک احمدی‎نژادی هستیم که امثال مشایی اطرافش نباشد، ولایتمدار محض باشد، دنبال حاشیه‎سازی نباشد، تفکرش برخاسته از تفکر ناب حوزه علمیه باشد و از خودش تفکری مانند مکتب ایرانی درنیاورد.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول