اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان:

جریان اصلاحات یک تفکر سیاسی منزوی است / رقابت بین سلایق اصولگرایی است

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان با بیان اینکه مردم از تفکر اصولگرایی حمایت می‎کنند، گفت: جریان اصلاحات یک تفکر سیاسی منزوی شده است؛ چنانچه برنامه‎ها و کاندیداهای اصلاح‎طلبان نمی‎توانند مردم را به سمت خود جلب کنند.

جریان اصلاحات یک تفکر سیاسی منزوی است / رقابت بین سلایق اصولگرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری عصر امروز در «همایش موضع جبهه پایداری در انتخابات سال 1392» که با محوریت عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: به خاطر مسائلی که در جریان اصلاحات و فتنه اتفاق افتاده است مردم از جریان اصلاحات، رویگردان هستند و اکنون رقابت بین سلایق جریان اصولگرایی است.

وی با بیان اینکه در انتخابات آتی، دو مسئله حضور گسترده و پرشور مردم پای صندوق‎های رأی همچنین انتخاب اصلح دارای اهمیت خاصی است، متذکر شد: حضور گسترده مردم همچنان‌ که پشتوانه نظام است، می‎تواند پشتوانه دولت آینده باشد، برای اینکه کار بهتر و بیشتری انجام دهد.

با وجود اصلح نوبت به غیراصلح نمی‎رسد

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان با بیان اینکه مردم با حضور گسترده خود دشمن را مأیوس خواهند کرد، افزود: دشمنی‎ها، تحریم‎ها و تهدیدات به ملت ایران با حضور گسترده مردم پای صندوق‎های رأی خنثی می‎شود.

طاهری، حضور در انتخابات را یک تکلیف واجب برشمرد و بیان داشت: باید علاوه بر اینکه در انتخابات حضور پیدا می‎کنیم، دیگران را نیز تشویق به این واجب سیاسی کنیم، چراکه کشور اکنون در شرایط خاصی به سر می‎برد.

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح کسی است که شایستگی این مقام را دارد، ابراز داشت: غیراصلح هرچند صالح هم باشد در واقع شایسته این مقام نیست، با وجود اصلح نوبت به غیراصلح نمی‎رسد.

مهم این است چه کسی صلاحیت بیشتری دارد

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان ادامه داد: کسانی که تأیید می‎شوند، حداقل صلاحیت را دارند، اما مهم این است چه کسی صلاحیت بیشتری دارد.

طاهری در خصوص فلسفه تشکیل جبهه پایداری گفت: برخی فکر می‎کنند این جبهه در عرض تشکل‎ها و احزاب دیگر فعالیت می‎کند؛ در صورتی که جبهه پایداری یک تشکل حزبی نیست؛ در واقع مدعی این است که تفکر ناب و اصیل انقلاب را مورد حمایت قرار دهد.

وی بیان داشت: این جبهه به دنبال آن است که تفکر و گفتمان انقلاب، حاکمیت بیشتری در نظام پیدا کند، آن گفتمانی که از امام آموختیم و به خاطرش 200 الی 300 هزار شهید دادیم.

در انتخابات 84 گفتمان انقلاب دوباره احیا شد

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که بارها و بارها مورد تأکید ایشان قرار گرفت؛ گفتمان انقلاب دوباره احیا شد؛ یعنی دولتی روی کار آمد که توانست اصول و ارزش‎های انقلاب را مورد توجه قرار دهد.

طاهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به دولت نهم در شهریور سال 1387 یادآور شد: دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خودش بازگرداند؛ به تعبیری در دولت‎های سازندگی و اصلاحات این قطار با گفتمان امام زاویه پیدا کرده بود و می‎توانست برای نظام خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه احمدی‎نژاد در سال 1384 شعارهای اصیل انقلاب را مطرح کرد، ابراز داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات‎های قبلی به خودشان این جرأت را ندادند که شعارهای اصیل انقلاب را مطرح کنند، بنابراین وقتی این شعارها مطرح نشود، دولتی که شکل خواهد گرفت این شعارها را پیگیری نخواهد کرد، اما احمدی‎نژاد شعارها را به مرحله عمل رساند.

در برخوردمان با این دولت باید انصاف را رعایت کنیم

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با هیئت دولت در سال 1391 خطاب به دولت گفتند که آن شعارهایی که به خاطر آنها انقلاب کردیم آن اصول و گفتمان در دولت نهم و دهم کاملاً برجسته است، اما برخی فکر می‎کنند، اینها مربوط به زمان خانه‎نشینی رئیس‎جمهور و مسئله وزارت اطلاعات بوده؛ در صورتی که اینطور نبوده است.

طاهری با بیان اینکه در نوع برخوردمان با این دولت باید انصاف را رعایت کنیم، گفت: گرچه اشکالاتی وارد است، اما نباید فقط نقایص را ببینیم تا زمینه‎ای فراهم شود برای یک عده‎ای که از ابتدا نه با این دولت، بلکه با این گفتمان مخالف بودند و نمی‎خواستند حزب‎الله به میدان بیاید، نمی‎خواستند استکبارستیزی و مردمی بودن اتفاق بیفتد؛ بلکه می‎خواستند این باور را در مردم بپرورانند که حامیان دولت نهم و دهم اشتباه کردند.

وی با تصریح اینکه بزرگترین افتخاری که حامیان دولت نهم و دهم در انتخابات سال 84 و 88 دارند، همین است که زمینه احیای گفتمان انقلاب را فراهم کردند، بیان داشت: بحث فقط شخص احمدی‎نژاد نیست؛ بلکه ایشان این پرچم را به دست گرفت و به مقدار خوبی هم این راه را طی کرد، اما در بین راه، مسائلی اتفاق افتاد گرچه این اتفاقات از دید ما دور نیست.

جریان فتنه، حلقه انحرافی را بهانه قرار داده تا اصل گفتمان انقلاب را زیرسوال ببرد

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان خاطرنشان کرد: از جمله کسانی که در برابر انحرافات جریان انحرافی ایستادند، حامیان دولت نهم و دهم بودند و در حال حاضر هم در حال افشاگری هستند، اگر جریان انحرافی اتفاق افتاده؛ نباید اساس این دولت را زیرسئوال برد.

طاهری افزود: بعد از اینکه جریان فتنه نتوانست به هدفش برسد، خواست تا جلوی استمرار گفتمان انقلاب را بگیرد، اما با بصیرت، هوشیاری مردم و تیزبینی مقام معظم رهبری، جریان فتنه ناکام ماند، اما حلقه انحرافی در دولت نفوذ کرد تا بتواند از درون به این گفتمان ضربه بزند.

وی بیان داشت: آنچه مدنظر جریان فتنه است خطرناک بودن تفکر حزب‎اللهی که برآمده از گفتمان انقلاب است، جریان فتنه، حلقه انحرافی را بهانه قرار داده تا اصل گفتمان انقلاب را زیرسئوال ببرد.

گفتمان انقلاب را باید کسانی پیش ببرند که بصیرت تضمین شده داشته باشند

دبیر تشکل جبهه پایداری در گلستان در پایان گفت: این جبهه به این خاطر شکل گرفت که چون دید مسئله گفتمان انقلاب به خاطر انحراف که توسط حلقه انحرافی به وجود آمده در معرض آسیب قرار گرفته است، ما می‎خواهیم این گفتمان زیر پرچم کسانی قرار بگیرد که بصیرت تضمین شده داشته باشند.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول