اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی ‌در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اردبیلی:

‌احمدی‌نژاد را در کابینه‌ام راه نمی‌دهم اما مدل مدیریتی‌اش را می‌پسندم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اگر پیروز انتخابات شوم در کابینه‌ام از احمدی‌نژاد استفاده نمی‌کنم.

‌احمدی‌نژاد را در کابینه‌ام راه نمی‌دهم اما مدل مدیریتی‌اش را می‌پسندم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار داشت: بنده به آن دلیل ادعا کردم که علاقه‌ای به کاندیداتوری در مجلس ندارم چرا که فکر می‌کنم در مجلس لابی‌گری‌ها بسیار بالا است و بنده در توان خود نمی‌بینم که وارد این لابی‌گری‌ها شوم.

وی تصریح کرد: بنده با لابی‌گری‌ها مخالف هستم چرا که معتقدم قوه مجریه، قوه اجرایی و خدمتگزار مردم است و در این قوه از پدیده‌ای به نام لابی‌گری خبری نیست.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: بنده هرگز منافع مردم و ملی را فدای برخی لابی‌گری‌ها و مسایل پشت پرده نمی‌کنم و خودم را سرباز این ملت می‌دانم و معتقدم سرباز این ملت در مقام رئیس جمهوری کشور نباید مسایل پشت پرده‌ای داشته باشد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وعده‌هایی که از سوی کاندیداها داده می‌شود که هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد، اضافه کرد: مگر رئیس جمهور چه اختیاری دارد که بتواند ایام سربازی را کاهش دهد یا در مورد ارتباط با آمریکا بخواهد تصمیم‌گیری کند چرا که این سخنان در حد وظایف و اختیارات رئیس جمهور نیست که عده‌ای برای آن وعده می‌دهند.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم بر مبنای منافع ملی و با نگاه درست تصمیم‌گیری کنیم و رو به جلو حرکت کنیم.

برای کابینه‌ام از چند زن دعوت کردم

وزیر کابینه نهم در مورد استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه‌اش یادآور شد:‌ در این زمینه با چند نفر از زنان توانمند صحبت کرده و به آنها پیغام دادم ولی اینجا نمی‌‌توانم نام آنها را ببرم چرا که ممکن است تا قبل از به ثمر رسیدن کار چهره آنها تخریب شود.

تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد باز کردن چرخه مدیریتی در کشور گفت: بنده تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم و قطعاً در کابینه آینده‌ام از ظرفیت مدیریتی استان‌های مختلف استفاده می‌کنم.

باقری لنکرانی با بیان این مطلب که مدل احمدی‌نژاد را در دولت نهم می‌پسندم که چرخه مدیریتی را باز کرد و اجازه داد گردش مدیریتی رخ بدهد، افزود: قطعاً در دولت یازدهم این چرخه مدیریتی گسترده‌تر می‌شود و از توان مدیران استانی استفاده می‌کنم.

وی برای وزیر سابق بهداشت و درمان خانم دستجردی آرزوی توفیق کرد و اظهار داشت:‌ این زن کابینه دولت دهم نکات مثبت و منفی داشت که قطعاً تغییر مدیریت‌ها نیز چیز معمول و عادی است که نباید در این زمینه نگران بود.

آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل می‌کنم

وزیر دولت احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود و در مورد تصمیم‌گیری جبهه پایداری در رسیدن به یک کاندیدای واحد تصریح کرد: ما از حدود یک سال پیش در این زمینه ورود پیدا کردیم و بیش از 70 شخصیت مطرح را مورد ارزیابی قرار دادیم و در نهایت به افراد محدودی رسیدیم تا مطابق با گفتمان جبهه پایداری بتواند وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه بین آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی فاصله‌ای نیست، خاطر نشان کرد: ما مصمم هستیم آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل کنیم نه اینکه آنها را زیر پا بگذاریم.

باقری لنکرانی اضافه کرد: با نگاه آرمان‌گرایانه می‌توان به واقعیت رسید و بعد از بحث و بررسی‌ها و ملاقات‌های مختلفی که با بزرگان جبهه پایداری داشتیم به چهار گزینه میرکاظمی، فتاح، جلیلی و خود بنده رسیدند که از این بین با توجه به اعلام آمادگی که از سوی سه گزینه دیگر انجام نشد جبهه تصمیم گرفت بنده به عنوان کاندیدا با همان گفتمان وارد شوم.

وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: برای بنده مهم‌تر از رأی‌آوری و جلب رأی مردم نهادینه کردن گفتمان ضروری برای آینده انقلاب است تا از آفت‌ها به دور باشد و با نگاه درست مدیریت کشور را به مرحله چالاکی و پویایی رساند تا عقب‌گردی به آینده نداشته باشیم.

باقری لنکرانی یادآور شد:‌ در گفتمان ما نگاه رو به جلو و آرمان‌گرایانه یک اصل است چرا که ما بر این گفتمان تاکید داریم و مهم نیست که چه کسی این گفتمان را می‌خواهد، اجرایی کند.

وی ادامه داد: ‌البته 24 اردیبهشت معلوم می‌شود که چه کاندیدایی وارد انتخابات می‌شود و از این جبهه چه کسی می‌خواهد گفتمان مورد نظر را احیا کند.

با جلیلی، میرکاظمی و فتاح رقابت نمی‌کنم

این اصولگرا نقد گفتمان را مطابق با اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: نقد گفتمان منافاتی با ارزش‌ها و مبانی اخلاقی ندارد اما اینکه بخواهیم مباحثی را مطرح کنیم که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد این نقد مخربانه است.

این عضو جبهه پایداری افزود: ما به جای تخریب شخصیت باید نقد گفتمان، فکر و اندیشه را مد نظر داشته باشیم به مانند نقدی که از موضوع هولوکاست صورت گرفت که سبب شد فضای جهانی علیه رژیم صهیونیستی بسیج شوند تا حقیقت این موضوع بیش از گذشته روشن شود.

وی با انتقاد از کاندیداهایی که به شیوه افشاگری از گذشته روی آوردند، تصریح کرد: این کاندیداها به جای آن که در فضای انتخابات افشاگری کنند باید پیش از این افشاگری می‌کردند و مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه تحویل می‌دادند و گر نه در فضای انتخابات افشاگری کردن نوعی عوام‌فریبی است.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که در تشکیل کابینه آینده باید به نحوه شرکت سهامی عمل کنیم بلکه بهتر است نقد گفتمان و رویکرد حقیقی و با نگه داشتن حرمت اشخاص باشد و گر نه استخفاف و مسخره کردن دیگران مورد قبول و تاکید دین اسلام نیست.

وزیر کابینه نهم در ادامه اضافه کرد: نقادی با زیر سئوال بردن شخصیت یک نفر فرق می‌کند چرا که راهکار نقد دلسوزانه راهکار واقع‌بینانه و روشنگرانه است.

باقری لنکرانی در پاسخ به این سئوال که آیا با جلیلی رقابت می‌کند، بیان کرد: قرار نیست با احزاب دیگر ائتلاف کنیم اما در درون جبهه پایداری هرگز مایل نیستم با جلیلی، میرکاظمی و فتاح در صورت کاندیداتوری رقابت کنم.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول