اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در جمع مردم ساری:

حامیان سرسخت احمدی‌نژاد به مخالفان اصلی‌اش تبدیل شده‌اند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه حامیان سرسخت احمدی‌نژاد به مخالفان اصلی‌اش تبدیل شده‌اند، گفت: ‌میز ریاست و صندلی پاستور مگر چقدر ‌مهم است.

حامیان سرسخت احمدی‌نژاد به مخالفان اصلی‌اش تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی کواکبیان چهارشنبه شب در جمع مردم ساری در مسجد حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در مقام ولایت، جایگاه بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در اعتقادات ما این مسئله وجود دارد که امامت بالاتر از نبوت است، ادامه داد:  معتقدیم مقام ولایت عرفانی و خدایی، از مقام امامت هم بالاتر است و حضرت فاطمه(س) با برخورداری از عصمت مطلق الهی، صاحب مقام ولایت است.

کواکبیان با بیان اینکه مهم است جایگاه زنان را برجسته ببینیم، تصریح کرد: هنوز جایگاه سیاسی زنان ما از ارتقای لازم، برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، ترکیه و ... یک سوم از مجلس را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: مجلس عراق بیش از 80 نماینده زن دارد و تعداد زنان مجلس ما، به اندازه یک سی‌ام نمایندگان مجلس هم نیست.

کواکبیان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ما در دولت آینده این است که جایگاه سیاسی اجتماعی زن را ارتقاء بخشیم چراکه حضرت زهرا (س) یک عنصر سیاسی بود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و همزمانی با انتخابات شوراها، ادامه داد: در آن مقطع موافق برگزاری همزمان این دو انتخابات بودم اما با اضافه شدن دو سال به شورای سوم مخالف بودم و آن زمان چون در اقلیت بودیم، حرف ما رای نیاورد.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم، یادآور شد: همزمانی برگزاری دو انتخابات، باعث شور و هیجان بیشتر و خلق حماسه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا بخواهید در این کشور، مشکل داریم، تصریح کرد: اگر پای صندوق‌های رای نیایید، اوضاع بدتر می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه باید جلوی این دولت را گرفت، افزود: باید روند اجرایی کشور را تغییر داد.

وی تصریح کرد: مردم به هر نحوی که شده همدیگر را آگاه کنند تا به عنوان یک وظیفه شرعی، پای صندوق‌های رای حضور یابند.

کواکبیان با اشاره به قانون‌ناپذیری، بی‌برنامگی و عوام‌فریبی از سوی دولت، گفت: در این دولت، بداخلاقی حاکم شده است.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها از مناظره‌های انتخاباتی در سال 88 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: بارها به احمدی‌نژاد گفتم به فکر مشکلات مردم و گرانی‌ها باشد.

کواکبیان با اشاره به سفرهای اخیر رئیس‌جمهور و شائبه انتخاباتی بودن این سفرها، ادامه داد: آیا این سوء استفاده از امکانات دولتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر الف بچه ناخوانده درس سیاست، می‌داند این سفرها انتخاباتی است.

کواکبیان با نامطلوب دانستن وعده یارانه پنج برابری، گفت: این یارانه را از کجا می‌خواهند پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج برابر شدن مبلغ یارانه، یعنی قیمت بنزین به چهار هزار تومان افزایش می‌یابد، ادامه داد: مگر قرار است اقتصاد ما با صدقه‌سری و توزیع پول شکل بگیرد.

رئیس حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه قدرت خرید مردم را باید افزایش داد، گفت: در سال 84، میزان نقدینگی 70 هزار میلیارد تومان بود و امروز به 470 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و هر کسی می‌داند افزایش نقدینگی، به معنای افزایش تورم است.

وی با اشاره به اینکه تورم در پایان دولت خاتمی، 12 درصد بود، اظهار داشت:‌ براساس آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در دولت احمدی‌نژاد به 44 درصد رسیده است.

کواکبیان با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، 11 میلیون بیکار در کشور داریم، متذکر شد: اما آمار دولت حدود پنج میلیون نفر است.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیون و 500 هزار نفر از این افراد را جامعه بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: اغلب بالای سن 25 سال، دم بخت و ازدواج نکرده هستند.

کواکبیان با بیان اینکه قصد سیاه‌نمایی ندارم، ادامه داد: من هم وقتی نماینده بودم اگر می‌توانستم کاری انجام دهم اما خودداری کردم، مسئول هستم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌گویم اگر فردا در مسند قدرت باشم، مشکلات یک شبه حل می‌شود، خاطرنشان کرد: اما روند فزاینده را باید سد کرد تا اضافه نشود که البته این کار هنوز صورت نگرفته است.

کواکبیان با بیان اینکه شعار ما «زنده باد اصلاحات» است، گفت: برخی تصور می‌کنند اصلاحات به معنای طاعون، ویروس و سرطان است.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات به معنای امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد:‌ مثل نماز صبح، اصلاحات واجب است.

کواکبیان با بیان اینکه چه کسی گفته که اصلاحات، اپوزیسیون نظام است، اظهار داشت: هر کسی که گفته آقای خاتمی برانداز است، حرف بی‌ربط زده است.

وی با اشاره به اینکه در این کشور که ارمنی هم در روز عاشورا برای امام حسین(ع) نذری می‌دهد آن وقت در تلویزیون می‌بینیم که می‌گویند اصلاح‌طلبان پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، گفت: مگر می‌شود کسی کوچکترین بی‌ادبی به ائمه داشته باشد.

کواکبیان با بیان اینکه با این حرف‌ها نمی‌توان مردم را فریب داد، اضافه کرد: کسانی که در مجلس به ما می‌گفتند چرا به احمدی‌نژاد انتقاد می کنید، همان‌ها امروز چه حرف‌ها که نمی‌گویند.

وی با اشاره به اینکه به حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مجلس لهو و لعب ترکیه و آوردن قرآن به صورت دف‌زنان و بیان اینکه این مسائل با موازین شرعی ما نمی‌خواند، یادآور شد: وقتی به این مسائل اعتراض کردیم، نزدیک بود شکم ما را پاره کنند که چرا فتنه‌گر شده‌اید و رئیس جمهور منتخب را تخریب می‌کنید.

کواکبیان با بیان اینکه نادیده گرفتن کار دولت‌های قبلی، کار درستی نیست، گفت:‌ منکر خدمات احمدی‌نژاد هم نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی دولت را به پای جمشید بسم‌الله گذاشتند، تصریح کرد: بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت در این دولت اتفاق افتاد.

کواکبیان با بیان اینکه ما به دنبال اجماع هستیم، ادامه داد: اگر اصولگرایان راست می‌گویند چرا این تعداد کاندیدا به میدان آمده‌اند.

وی یادآور شد: این میز ریاست و صندلی و مرکز پاستور چقدر برای آنها مهم است که 40 نفر کاندیدا فرستاده‌اند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: یک نفر را مشخص کنند تا برای ما هم معلوم شود که چه کسی را باید شکست دهیم.

وی با بیان اینکه مردم با همه مشکلات، پای انقلاب ایستاده‌اند، گفت: با این انتخابات باید تحول ایجاد کرد.

کواکبیان افزود: باید برای رابطه ایران و آمریکا، علاج داشت.

انتهای پیام/86007/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول