اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت خارجی همدان خبر داد

رشد 33 درصدی صادرات کالا با منشأ تولید همدان

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد 33 درصدی صادرات کالا با منشأ تولید همدان طی سال گذشته خبر داد.

رشد 33 درصدی صادرات کالا با منشأ تولید همدان

مسعود بکایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بر اساس آمار صادره از سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک ایران میزان صادرات کالا طی سال گذشته با منشأ تولید استان همدان به میزان 354 میلیون و 395 هزار دلار رسید.

وی گفت: این میزان از صادرات از نظر وزنی یک میلیون و 611 هزار تن بوده که نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد و از نظر وزنی نیز 71 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: از این میزان صادرات 126 میلیون و 883 هزار دلار از طریق گمرک همدان و 227 میلیون و 511 هزار دلار از سایر گمرکات صادر شده است.

وی ابراز داشت: نزدیک به دو برابر صادراتی که از گمرک استان انجام شده از سایر گمرکات بوده که با توجه به خدمات خوب گمرک استان، می‌طلبد صادرکنندگان از طریق گمرک استان نسبت به صادرات کالاهای خود اقدام کنند.

بکایی افزود: صادرات بخش کشاورزی 189 میلیون و 181 هزار دلار بوده که از این میزان 50 میلیون و 452 هزار دلار از گمرک همدان و 138 میلیون و 728 هزار دلار از سایر گمرکات بوده است.

وی ابراز داشت: 128 میلیون و 614 هزار دلار در بخش صنعت و معدن بوده که از این میزان 52 میلیون و 300 هزار دلار از گمرک همدان و بقیه آن از سایر گمرکات بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز 30 میلیون و 406 هزار دلار صادرات انجام شده که از این میزان 23 میلیون و 442 هزار دلار از گمرک همدان و 6 میلیون و 964 هزار دلار از سایر گمرکات انجام شده است.

وی ابراز داشت: در بخش فرش 6 میلیون و 192 هزار دلار صادرات انجام شده که 688 هزار دلار از گمرک همدان و 2 میلیون و 767 هزار دلار از سایر گمرکات بوده است.

بکایی در پایان سخنانش افزود: بیشترین رشد صادرات استان را بخش صنعت و معدن با 52 درصد و جهاد کشاورزی با 31 درصد به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول