اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

منتخب ملت، ولایت را امری تشریفاتی نداند

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید در انتخابات کسی را برگزید که ولایت را امری تشریفاتی نداند بلکه اعتقاد داشته باشد رهبر نظام اسلامی جانشین رسول‌الله(ص) و امام معصوم(ع) است.

منتخب ملت، ولایت را امری تشریفاتی نداند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در جمع فرهنگیان و معلمان منطقه هشت تهران اظهار کرد: میل به سرپیچی از فرامین در همه انسان‌ها و در طول تاریخ وجود داشته و یکی از نمونه‌های بارز آن قوم حضرت شعیب هستند که در پاسخ به دعوت آن حضرت مبنی بر پرهیز از فساد اقتصادی به او گفتند تو به عبادت و نماز خود توجه کن و دست از ما بردار.

وی افزود: آنچه امروز با همان عنوان آزادی عمل در همه امور تبلیغ می‌شود لیبرالیسم است که در قرآن از آن به هواپرستی تعبیر شده که انسان‌های پیرو آن تنها خواهش‌های نفسانی را ملاک عمل قرار می‌دهند و دستورات الهی را نادیده می‌گیرند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حسادت میان انسان‌ها از همان آغاز موجب شد قابیل برادرش هابیل را به قتل برساند گفت: به تدریج جانیان خطرناک‌تری پرورش یافتند که امروز با یک بمب هزاران نفر را به صورت یکجا می‌کشند اما در کنار همین اشخاص کسانی رشد یافتند و کارهایی کردند که امام راحل یکی از آنها را رهبر 13 ساله خود و ملت ایران دانست.

وی ادامه داد: خداوند نعمت‌های زیادی به ملت ایران ارزانی داشته که یکی از مهمترین آنها انقلاب و رهبری الهی امام راحل بود؛ این نعمت پس از غیبت کبری در طول تاریخ سابقه نداشته و نظیرش یافت نمی‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی جامع‌الشرایط بودن، تقوا، شجاعت، موقعیت شناسی و تواضع را از ویژگی‌های امام راحل برشمرد و خاطرنشان کرد: ملت ایران هم بی نظیر هستند و در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که بسیاری از آنها فداکاری‌هایی کردند که مسلمانان صدر اسلام باید در محضرشان درس بیاموزند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: در دنیا انسان‌های خوب و بد در کنار هم رشد می‌کنند؛ صدام حسین کسی بود که در زمان امام می‌زیست اما دست به جنایاتی زد که هر یک از دیگری هولناک‌تر بودند؛ در داخل کشورمان نیز بعضی خیانتکاران به پایمال کردن خون شهدا پرداختند که کارشان از جنایات صدام بدتر بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های خانواده‌های شهدا به خصوص مادران شهید گفت: صبر و استقامت این افراد موجب شد آنها شهادت فرزندان و پدران خود را افتخاری بزرگ بدانند و در مصیبت از دست دادنشان پایداری کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه ابزارهای رشد و رسیدن به کمال برای همه انسان‌ها فراهم است عنوان داشت: مهم این است که آدمی چه راهی را برگزیند زیرا در این دنیا که عالم اختیار و انتخاب است پیمودن هر راهی نتیجه‌ای متفاوت خواهد داشت.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سنت‌های الهی ابراز کرد: شرایط رشد و کمال فردی برای همگان فراهم است اما در این میان بعضی افراد می‌توانند راهی را در پیش بگیرند که علاوه بر رسیدن به هدف، دیگران را نیز همراه خود سازند و به کمال برسانند؛ معلمان از جمله این گروه هستند که آینده‌سازان مملکت را پرورش می‌دهند.

وی افزود: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اجر و ثواب هدایت یک نفر برتر از انفاق زمینی پر از سکه‌های طلاست؛ معلمان باید در این مسیر راه صحیح را بشناسند و شیوه‌های صحیح هدایت را نیز فرا بگیرند تا بتوانند نسل آینده را به درستی تربیت کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر پرورش انسان‌هایی که عاشق خداوند باشند گفت: همه اعضای یک جامعه باید رضایت الهی و تحقق نظام دینی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و در این بین پرورش صحیح اینگونه افراد باید از طریق ایجاد رابطه‌ای عاطفی صورت گیرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده و باید توجه داشته باشیم برای تحقق چنین اهدافی تنها پیروی از دستورات دینی موثر خواهند بود و برای رسیدن به این مقصود هم باید کسی را یافت که دغدغه‌اش دین و تشکیل نظام اسلامی باشد.

وی افزود: ولی فقیه مجری دین در جامعه است و مردم هم در این شرایط باید کسی را برگزینند که ولایت را امری تشریفاتی نداند بلکه اعتقاد داشته باشد رهبر نظام اسلامی جانشین رسول الله(ص) و امام معصوم(ع) است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید بداند که پیشرفت از طریق عمل به دین محقق می‌شود و پس از داشتن چنین ویژگی‌هایی باید راهکارهای اساسی برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی با تکیه بر تجارب مشاوران و کارشناسان خبره ارائه کند زیرا خود نمی‌تواند بر همه علوم مسلط باشد.

انتهای پیام/78004/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول