اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نزدیکی به جریان‌های وهابیت و القاعده خطرناک است / لانه تربیتی تکفیری‌ها به دنیا معرفی شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید همسو با فریادهای مرگ‌آور برای اسرائیل در جهان، لانه تربیتی تکفیری‌ها و جریان‌های فکری آنان در جهان شناسایی و به مردم معرفی شود.

نزدیکی به جریان‌های وهابیت و القاعده خطرناک است / لانه تربیتی تکفیری‌ها به دنیا معرفی شود

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن ابراز تأثر از هتک حرمت مقبره و نبش قبر حجر بن عدی اظهار کرد: تجاوز به یک مکان و شخصیت شاخص پدیده شومی است که هیچ دین و آیینی آن را نمی‌پسندد.

وی افزود: این پدیده شوم در همه ابعاد آن در سراسر جهان محکوم است و جهان تاب نمی‌آورد شاهد چنین وقایع دهشت باری باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فارغ از اینکه دینی داشته باشیم یا نداشته باشیم انسان به هیچ وجه نمی‌تواند این عمل غیر انسانی را تحمل کند. این عمل اقدامی وحشیانه بود که در هیچ مکتب و یا مذهبی توجیه‌پذیر نیست.

علیدوست خاطرنشان کرد: کسانی که خود را مسلمان و طرفدار صحابه پیامبر می‌دانند باید پاسخ بدهند که چرا به مزار و حریم قدسی صحابه پیامبر تجاوز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در زمانی رخ می‌دهد که مسلمانان را به بی‌احترامی و جسارت به صحابه پیامبر محکوم می‌کنند تصریح کرد: آیا اقدامات وحشیانه تجاوز این قوم و قبیله‌ها به حریم صحابه پیامبر و مزار ایشان تجاوز و هتک حرمت محسوب نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جریان وهابیت، القاعده و حزب النصره را جریان توحش دانست و گفت: این وحشیان با وجود اعتراض مسلمانان از اقدامات غیرانسانی خود دست بر نمی‌دارند.

وی تاکید کرد: جسارت این وحشیان به اندازه‌ای است که با مشاهده اعتراض مسلمانان عمل خود را تکرار می‌کنند.

علیدوست با بیان اینکه همه ما مسلمانان به ویژه مسئولان نظام اسلامی ایران باید نسبت به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم تصریح کرد: باید توجه کنیم که جریان وهابیت، القاعده و شاخه‌های آن جریانی نیست که بشود به آنان نزدیک شد.

وی با اشاره به برخی نظرات مبنی بر پوست‌اندازی ایدئولوژیک وهابیت گفت: این مسیر یک مسیر مطمئنی نیست و صدها بار افرادی که در این مسیر گام برداشتند گزیده شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: نباید بگذاریم جریاناتی که پشتیبانی فکری این گروهک‌ها را دارند به حاشیه امنی بروند.

وی مدارس پاکستان، حجاز، مکه و مدینه را مکانی برای تربیت تکفیری‌ها دانست و بیان کرد: همان‌گونه که فریاد علیه صهیونیسم و آمریکا در جهان بلند می‌شود به همان موازات لانه این جانوران وحشی نیز به همراه چهره و اهداف آنان باید به مردم معرفی شود.

علیدوست خاطرنشان کرد: لانه‌ تربیتی تکفیری‌ها باید در سراسر جهان شناسایی و افکار پلید آنان به مردم دنیا معرفی شود.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول