اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم:

508 هزار گاو و گوساله واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار دامی مانند طاعون، تب برفکی و ... 508 هزار و 144 گاو و گوساله در استان قم واکسینه شدند.

508 هزار گاو و گوساله واکسینه شدند

مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات مناسبی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی انجام شد اظهار کرد: برای مبارزه با بیماری‌های واگیرداری مانند طاعون، تب برفکی، شاربن علامتی، پاسترو لوز، تیلریوز و... 508 هزار و 144 نوبت واکسیناسیون بر روی گاو و گوساله انجام شد.

وی همچنین از واکسیناسیون گوسفند و بز برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی مانند طاعون، تب برفکی، شاربن، شاربن علامتی، پاسترولوز، تیلریوز و... خبر داد و تصریح کرد: یک میلیون و 830 هزار و 856 نوبت این دام‌ها واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در ادامه از انجام 3 هزار و 923 نوبت مایه‌کوبی هاری سگ بر روی دام‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تهدیدی جدی محسوب می‌شود ابراز داشت: برای جلوگیری از بروز بیماری سل گاوی، 35 هزار و 190 گاو در 654 واحد دامداری واکسیناسیون توبر کولینه (سل گاوی) شدند.

رفیعی ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک دامی و انسانی از 35 هزار و 613 گاو در هزار و 150 واحد دامداری خونگیری شد.

وی از انجام 13 هزار و 97 نوبت سر مایه‌کوبی خبر داد و بیان کرد: 43 هزار و 837 نوبت سر نیز مایه‌کوبی گوسفند و بز صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از سم‌پاشی 2 میلیون و 569 هزار و 965 متر مربع جایگاه دامی سمپاشی خبر داد و گفت: 4 هزار و 10 نوبت به سم‌پاشی گاو و گوساله و 24 هزار و 170 نوبت نیز به سم‌پاشی گوسفند و بز اختصاص یافت.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول