اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

معادن جایگزینی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تراز تجاری کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های معدنی کشور و استان در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و بهره‌وری با استفاده از روش‌های نوین می‌تواند جایگزینی برای جبران عقب‌افتادگی موجود در تراز تجاری کشور باشد.

معادن جایگزینی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تراز تجاری کشور است

مظفر انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سنگ یکی از صنایع مهم استان اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: ظرفیت‌های نا‌شناخته استان در بخش سنگ و معدن باید شناسایی شود و استفاده از این ظرفیت‌ها راهکاری برای افزایش توان اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه بخشی از میزان عقب‌افتادگی موجود در تراز تجاری کشور ناشی از ضعف‌های عدم توجه به تمام ظرفیت‌های موجود در سطح کشور است، اضافه کرد: توانمندی‌های معدنی کشور از جمله این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود که البته این توانمندی‌ها تا حدودی از گزند تحریم‌ها در امان است و دستخوش مشکلات تحریمی موجود در سطح کشور نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: اما ظرفیت‌های معدنی موجود در سطح کشور و استان در حوزه اکتشاف، بهره‌برداری و بهره‌وری با استفاده از روش‌های نوین می‌تواند جایگزینی برای جبران عقب‌افتادگی موجود در تراز تجاری کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم کشور در بخش استفاده از ظرفیت‌های معدنی به جایگاهی دست پیدا کند که بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه حذف نفت از بودجه کشور تحقق پیدا کند، ادامه داد: البته دولت و مسئولان باید به زیر‌ساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در سطح کشور توجه بیشتری کنند.

انصاری با بیان اینکه تحقق اهداف و برنامه‌های کشور در راستای دست‌یابی به افق چشم‌انداز 1404 به همت و تلاش دولت فعلی و آینده در راستای تأمین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در سطح کشور بستگی دارد، تاکید کرد: همچنین باید در راستای شناسایی افراد توانمند برای کشف ظرفیت‌های موجود در معادن اقدامات لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقد به این موضوع هستم که قانون جدید معادن هنوز نیز باید توانمند شود و اصلاحات بیشتری باید بر روی این قانون صورت بگیرد، افزود: مسئولان باید در راستای تشکیل و راه‌اندازی تشکل‌های بزرگ معدنی در سطح استان اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه تشکل‌های معدنی فعلی از توان بالایی برخوردار نیستند، گفت: در حال حاضر در استان به این نتیجه رسیده‌ایم که تاکنون به معادن آشکار موجود در سطح استان توجه شده و به اکتشاف‌های زیر‌زمینی و ژئوفیزیک به میزان کم‌تری توجه شده است.

وی با بیان اینکه اکتشاف‌های زیر‌زمینی از توان افراد مبتدی در زمینه صنعت معدن بر نمی‌آید، اظهار کرد: تشکل‌های معدن بزرگ باید برای فعالیت در زمینه اکتشاف‌های زیر‌زمینی در استان راه‌اندازی شود.

انصاری با تاکید بر اینکه کارخانه‌های فراوری معدنی بسیاری در سطح استان اصفهان وجود دارد که این کارخانه‌ها سهم چشمگیری در زمینه تولید کشور دارند، ادامه داد: درصد بالایی از وسعت و مساحت استان اصفهان را کویر تشکیل می‌دهد و درصد بالایی از معادن شاخص کشور به این استان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع جای اکتشاف معدنی در استان اصفهان به شدت خالی است و باید در راستای اکتشاف‌های معدنی در استان اقدامات جدی صورت بگیرد، تصریح کرد: اکتشاف و شناسایی معادن استان سبب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول