اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

هرمزگان توان تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی خود را دارد

استاندار هرمزگان گفت: تمام نیازهای آموزشی و پژوهشی که در استان قابل انجام است باید با استفاده از ظرفیت‌های درون استانی انجام شود و واگذاری آنها به سایر استان‌ها نمی‌تواند صحیح باشد.

هرمزگان توان تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی خود را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در اختتامیه نخستین جشنواره انتخاب دستگاه‌های برتر حوزه آموزش و پژوهش با بیان اینکه عوامل انسانی رکن بسیار مهمی در پیشرفت و آبادانی یک منطقه هستند، اظهار داشت: اگر منطقه‌ای بخواهد به سمت توسعه پایدار حرکت کند نیازمند نیروهای توانمند، متعهد و متخصص است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: بدون شک بدون تکیه به نیروهای توانمند، خلاق و متخصص نمی‌توان مسیر توسعه را طی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری با عنوان دهه پیشرفت و عدالت اسلامی بیان کرد: پیشرفت و عدالت دو مولفه‌ای است که ریشه در اعتقادات ما دارد و در این راستا نیروی انسانی متعهد، توانمند و متخصص به عنوان مهمترین رکن می‌تواند نقش آفرین باشد.

عزیزی با اشاره به ارتباط مستقیم و غیرقابل انکار توسعه، آبادانی و دانش و اندیشه‌های نیروهای دستگاه‌های متولی امر پیشرفت تصریح کرد: اگر دانش و اندیشه‌ای نیروهای انسانی را در دستگاه‌ها تقویت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی گفت: بدون تردید تمام دستگاه‌های اجرایی استان امر آموزش را جدی می‌گیرند و بر این باور هستند که برای تحقق سند چشم انداز و رسیدن به قله‌ها و افق‌های تعریف شده باید به امر آموزش اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به بحث مدیریت تعریفی از این مهم ارائه و بیان کرد: مدیریت هنر به کارگیری حداقل امکانات و نیرو در جهت حداکثر بازدهی است.

وی خاطر نشان کرد: یک مدیر زمانی توانسته است مدیریت خوبی داشته باشد که امکانات اندک را به نحو مطلوب مورد استفاده قرار دهد.

عزیزی ادامه داد: مدیر اگر به پژوهش و کیفی شدن مجموعه تحت مدیریت خود توجه کند، قطعا در مسیر مدیریت صحیح قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از تاثیرات آموزش در حوزه مدیریتی است، عنوان کرد: به طور قطع بدون فعالیت نیروهای توسعه یافته و توانمند نمی‌توان به توسعه و پیشرفت فکر کرد.

وی اضافه کرد: آموزش ظرفیت خوبی برای تحول گرایی، رشد، پیشرفت، توسعه، آبادانی، عمران، سازندگی و بالندگی است.

عزیزی سپس بر ضرورت کاربردی بودن آموزش در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و با بیان اینکه باید از آموزش‌هایی که ما را از هدف دور می‌کنند فاصله گرفت، ادامه داد: آموزش باید نیروهای انسانی را کاربردی و توانمند کند که در این راستا توجه به کیفیت آموزش بسیار اهمیت دارد.

وی در این راستا از مجموعه آموزش و پژوهش استانداری خواست تخصص، تجربه، آگاهی، علم، دانش و کیفیت بخشی آموزشی را مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین گفت: تمام نیازهای آموزشی و پژوهشی که در استان قابل انجام است باید با استفاده از ظرفیت‌های درون استانی انجام شود و واگذاری آنها به سایر استان‌ها نمی‌تواند صحیح باشد.

استاندار هرمزگان در پایان با تاکید بر بومی سازی آموزشی متذکر شد: آموزش باید بر مبنای نیازسنجی‌ها پیگیری شود.

گفتنی است در این مراسم از 14 دستگاه اجرایی برتر استان و همچنین اساتید مرکز علمی کاربردی استانداری هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول