اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی رشت و حومه:

بازدارندگی از تخلفات جزو وظایف شوراها است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت و حومه گفت: شورای شهر باید حوزه مدیریتی و درآمدی شهر را زیر نظر داشته باشد و با تخلفات برخورد کند.

بازدارندگی از تخلفات جزو وظایف شوراها است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره نظارت بر صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: تمام دست‌اندرکاران هیئت‌های اجرایی و نظارت و منابع تحقیقی مصمم هستند این دوره از انتخابات شوراها برابر مقررات و بدون تسامح و تساهل صلاحیت‌ها را بررسی کنند تا افراد صالح و کاردان مسئولیت شهر را به‌عهده گیرند.

ارزیابی عملکرد شوراها و شهرداری‌ها مطالبه مردم از رسانه‌هاست

وی یکی از وظایف اصلی شوراها را نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: با حضور افراد ناسالم در شوراها وجود دستگاه‌ نظارتی دیگری لازم است تا بر عملکرد اعضای شورا نظارت کند.

این مسئول با انتقاد از برخی رسانه‌های استان در لاپوشانی مشکلات شهری، اذعان کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما باید زبان گویای مردم باشند و به شورا و شهرداری به عنوان یک حمایت‌گر مالی نگاه نکنند تا با لاپوشانی از طرح مشکلات مردم و نابسامانی‌های شهری واهمه داشته باشند.

وی ارزیابی عملکرد شوراها و شهرداری‌ها و طرح نقاط ضعف و مطالبات اصلی مردم را جزو وظایف مهم رسانه‌ها دانست و به ویژه از صدا و سیما خواست تا با برنامه‌های تبیینی و غیر شعاری بستر لازم را برای حضور موثر مردم در انتخابات فراهم کند.

استاندار اسبق گیلان با نادیده گرفتن تخلفات اعضای شورای شهر رشت آن را نمونه معرفی کرد

میرحسینی‌اشکوری، با اشاره به تخلف اعضای شورای اسلامی شهر رشت، اذعان کرد: این شورا با تمام نارسایی‌ها و تخلفات توسط استاندار اسبق گیلان شورای نمونه انتخاب شده بود.

وی ضعف مدیریت را از دلایل مهم مشکلات شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: کسانی سکان مدیریت شهر رشت را به‌عهده گرفته بودند که تعهد دینی، تخصص و توان کاری نداشتند و به چیزی جز پر کردن جیب خود و بده‌بستان‌های غیرقانونی فکر نمی‌کردند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت، نارسایی و ناروایی‌های شهر رشت را حاصل تخلف و نادیده گرفتن حقوق شهروندی، بی‌کفایتی شورا و مدیران شهری عنوان کرد.

بازدارندگی از تخلفات جزو وظایف شوراست

وی یکی از وظایف مهم و اصلی شورای شهر را نظارت و بازدارندگی از تخلف ذکر کرد و متذکر شد: شورای شهر باید حوزه مدیریتی و درآمدی شهر را زیر نظر داشته باشد و با تخلفات برخورد کند.

میرحسینی‌اشکوری، با بیان اینکه بیشترین درآمد شورای شهر رشت از کمیسیون ماده 100 شهرداری است، تصریح کرد: این درآمد از محل عوارض و جریمه و تخلفات ساخت و سازهای غیرقانونی وصول می‌شود.

وی افزود: فروش تراکم‌های غیرقانونی و رشد ناهمگون و نامتوازن توسعه شهر رشت نتیجه درآمدهای میلیاردی کمیسیون ماده 100 شهرداری است بنابراین شورای جدید باید نسبت به اصلاح این روند غلط و دور باطل آن اقدام کند.

به گفته این مسئول، اگر شوراها به وظایف خود عمل کنند تک‌روی، اختلاس، رشوه، رانت‌خواری و ناراضی تراشی در شهرداری‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: تحقق این نقش‌ها اعتماد هر چه بیشتر مردم را به دنبال دارد و موجب تقویت و تحکیم نظام اسلامی می‌شود.

نبود برنامه جامع مشکل اصلی شهر رشت است

میرحسینی‌اشکوری، مشکل اصلی شهر رشت را نبود یک برنامه جامع و دراز مدت توسعه عنوان کرد و افزود: شهر رشت جمعیت زیادی را در خود جای داده، در حالی که به طور طبیعی آمادگی لازم برای رفاه این جمعیت ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتخاب درست و دقیق مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: مردم افرادی را انتخاب کنند که ضمن داشتن تعهد و تخصص وظایف خود را با مدیریت صحیح و با عقلانیت و معنویت انجام دهند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت و حومه درباره احراز صلاحیت نامزدها، اذعان کرد: ملاک و معیار شناخت صلاحیت کاندیداها علاوه بر گزارش منابع چهارگانه، تحقیقات محلی و مردمی نیز تاثیرگذار است.

انتهای پیام/2300/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول