اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان:

سوریه آوردگاه 2 قدرت بین‌المللی ایران و غرب است

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، حربه دشمنان برای پاک کردن جنایت خود است، گفت: می‌توان سوریه را آوردگاه دو قدرت بین‌المللی ایران و آمریکا دانست.

سوریه آوردگاه 2 قدرت بین‌المللی ایران و غرب است

مجتبی عطارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در واقع اکنون کشور سوریه به آوردگاه دو قدرت مطرح در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است که یکی ادعای حاکمیت جهانی دارد و قدرت دیگر مدعی پشتیبانی از مظلومان و ستمدیدگان در برابر ابرقدرت‌هاست.

وی افزود: به عبارتی می‌توان گفت که کشور سوریه قلمرو جغرافیایی و صحنه رقابت این دو قدرت است که یکی با نیت زیاده‌خواهی و غلبه بر تمام جهان وارد این جنگ شده است و دیگری قدرتی نوظهور در عرصه جهانی به نام جمهوری اسلامی ایران است که نماد بارز دفاع از مظلومیت و ستم‌دیدگی در عرصه جهانی است.

کارشناس مسایل سیاسی در اصفهان تاکید کرد: اگر گشایش فوری و زودهنگامی را در مسایل سوریه شاهد نیستیم و ابهامات و پیچیدگی‌هایی در این راه مشاهده می‌کنیم بدین دلیل است که آبروی ایالات متحده امریکا در برابر قدرت نوظهور ایران معرض آسیب جدی است و ایران به نمایندگی از تمام کشورهای آسیب‌دیده دنیا قصد دارد در برابر آمریکا بایستد.

وی با اشاره به شایعه افکنی دشمنان سوریه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی اضافه کرد: تاریخ پیوسته در حال تکرار است و این اتهام شبیه تهمتی است که در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق شاهد آن بودیم.

عطارزاده تاکید کرد: در جنگ هشت ساله در حالی که عراق تا بن دندان از جانب تمام قدرت‌های بزرگ دنیا مسلح شده و برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی کردند در نهایت به جای اینکه کشور متجاوز محکوم و عملکرد وی افشا و تقبیح شود کشور ما را در زمینه استفاده از سلاح‌های شیمیایی زیر سئوال بردند.

وی ادامه داد: بنابراین نیم نگاهی به گذشته ما را متوجه این نکته می‌کند که رویکردهای خاص تبلیغاتی تنها برای مبرا کردن دشمنان از جنایات خودشان است و عقبه تاریخی دارد.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول