اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خردادماه تجلی حماسه سیاسی ـ 4

علوی: نظام با هرگونه بی‌قانونی برخورد جدی می‌کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با اشاره به اینکه نباید اعتراضات احتمالی پس از انتخابات تبدیل به تنش شود، گفت: به طور حتم نظام با هرگونه اغتشاشی که به منافع ملی آسیب بزند برخورد می‌کند.

علوی: نظام با هرگونه بی‌قانونی برخورد جدی می‌کند

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای پیشرو اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل آغاز نشدن زمان تبلیغات رسمی نامزدها هنوز شور و شوق زیادی در میان مردم مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم در وضعیت کنونی ادامه داد: مجموع این عوامل موجب شده تا هنوز تب‌وتاب انتخاباتی کشور را فرا نگیرد اما طی روزها و هفته‌های آینده ورق برمی‌گردد و این قضیه روند معکوس به خود خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره "همگرایی" خود را با نظام نشان داده است تصریح کرد: امیدواری به بهبود شرایط و اوضاع، عاملی است تا علی‌رغم تمام تنگناها مردم بار دیگر با حضور دشمن‌شکن پای صندوق‌های رأی حماسه سیاسی عظیمی را خلق کنند.

علوی در ادامه با یادآوری فتنه سال 88 که زمینه‌ساز تحمیل هزینه سیاسی و اقتصادی به کشور شد، تصریح کرد: باید مراقب فتنه دشمنان و بدخواهان نظام در این اوضاع حساس باشیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره، بروز اعتراضات به شکل محدود پس از هر انتخاباتی را تا حدودی طبیعی دانست، اما در عین حال تأکید کرد: نباید این اعتراض‌ها به اغتشاش منجر شود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد "تمامیت‌خواه" که می‌خواهند همه چیز در اختیار و ید قدرت آنها باشد دست به تحرکاتی بزنند، تاکید کرد: نظام قاطعانه با هر گونه اغتشاش که امنیت و منافع ملی را هدف قرار دهد برخورد می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه خواسته همه دلسوزان نظام و نمایندگان ملت عدم توسل معترضان به تنش و درگیری در جامعه است، اظهار کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد برخی قصد ایجاد آشوب و ناامنی در هنگامه پس از انتخابات را در سر می‌پرورانند.

نماینده مردم سنندج در مجلس نهم حضور سلایق و جریانات مختلف در عرصه انتخابات را مثبت و سازنده خواند، اما در عین حال از تعدد نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: اشخاصی باید نامزد شوند که شایستگی و لیاقت تصدی این پست خطیر را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در قانون برای نامزدها شرط رجل سیاسی بودن لحاظ شده و برای این شاخصه چهارچوب و موضوعات مختلفی هم تعیین و تبیین شده است.

علوی خاطرنشان کرد: معتقدم حتی اگر تعداد نامزدها به 50 نفر نیز برسد، حداکثر 10 نفر در صحنه خواهند ماند و در نهایت نیز انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروز انتخابات به نوعی عصاره و فرد اصلح در میان نامزدهای موجود خواهد بود، تصریح کرد: این شخص باید برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور و توجه به نخبگان و بدنه کارشناسی جامعه را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به اینکه ملت آگاه و با بصیرت ایران قطعا در انتخاب فرد اصلح مرتکب اشتباه نمی‌شود، تصریح کرد: مردم در 24 خرداد ماه  با حضور در صحنه انتخابات، برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور ورق خواهند زد.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول