اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان:

نبود امکانات رفاهی مانع افتتاح پروژه مسکن مددجویان بیجار شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: کار ساخت پروژه 36 واحدی مسکن مددجویان شهرستان بیجار به پایان رسیده اما نبود امکانات خدماتی مانع از بهره‌برداری و واگذاری این واحدها به مددجویان شده است.

نبود امکانات رفاهی مانع افتتاح پروژه مسکن مددجویان بیجار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان اظهار کرد: عدم دسترسی به شبکه فاضلاب یکی از موانع بهره‌برداری پروژه 36 واحدی مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بیجار است که امیدواریم با توجه مسئولان مربوطه رفع شود.

وی با بیان اینکه پروژه 36 واحدی مددجویان بیجار از مصوبات سفر رهبری به استان است، تصریح کرد: برای احداث هر واحد اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان هزینه شده که 15 میلیون تومان آن به صورت بلاعوض از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان تأمین شده است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در مجموع برای احداث این تعداد واحد مسکونی اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تلاش برای رفع مشکلات مددجویان به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن را از اولویت‌های کمیته امداد عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

به گفته وی، بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری و همچنین سفرهای هیئت دولت به استان رفع مشکلات مددجویان به ویژه در دو بخش مسکن و اشتغال شتاب قابل توجهی پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: از محل مصوبات سفر رهبری به کردستان 244 میلیارد و 190 میلیون ریال به 6 حوزه‌ مسکن، ازدواج، اشتغال‌زایی، تامین جهیزیه، مستمری و لوازم خانگی اختصاص یافته است.

موسی‌نژاد ادامه داد: واگذاری 830 مسکن مددجویی با سرانه هر واحد 15 میلیون تومان به افراد زیرپوشش این نهاد از دیگر مصوبات سفر رهبری به کردستان بود که به مددجویان زیرپوشش این نهاد واگذار شد.

وی با بیان اینکه احداث 300 واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در مناطق محرم و نیازمند استان در سفر سوم دولت به استان تصویب شد، اظهار امیدواری کرد؛ با تامین اعتبار از سوی وزارت رفاه این مسئله به سرانجام برسد.

به گفته وی، سرانه هر واحد 12 میلیون تومان بوده که 6 میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و 6 میلیون دیگر نیز تسهیلات قرض‌الحسنه است.

*کسب رتبه نخست کمیته امداد کردستان در اشتغال‌زایی

موسی‌نژاد به دیگر اقدامات کمیته امداد در سطح استان اشاره کرد و گفت:‌ این نهاد مقدس سال گذشته با ایجاد بیش از 7 هزار شغل رتبه نخست اشتغال‌زایی را در بین ادارات و دستگاه‌های استان کسب کرد.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی کردستان در سال 90 نیز با ایجاد 9 هزار و 700 فرصت شغلی موفق به کسب رتبه نخست استان در زمینه اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است و براساس تفاهمنامه‌های منعقد شده بین این اداره ‌کل و بانک‌های عامل استان در سال گذشته بیش از 403 میلیارد ریال به منظور ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی مددجویان اختصاص یافته است.

به گفته موسی‌نژاد، همزمان با چهارمین سالگرد سفر مقام معظم‌ رهبری به استان جشن خودکفایی 5 هزار و 600 مددجوی زیرپوشش این نهاد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

*کسب رتبه سوم جمع‌آوری زکات

وی از کسب رتبه سوم کمیته امداد استان در زمینه جمع‌آوری زکات به عنوان یکی دیگر از توفیقات این نهاد در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و گفت: کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات نیز جزو استان‌های برتر در سطح کشور است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از کسب رتبه برتر این نهاد در زمینه اقامه نماز و رعایت حجاب و عفاف در سطح استان به عنوان دیگر توفیقات این نهاد نام برد و تصریح کرد: توجه به اقامه نماز و رعایت حجاب و عفاف به عنوان دو اصل مهم در این نهاد انقلابی همواره دنبال می‌شود.

موسی‌نژاد به بهره‌مندی 51 هزار خانوار کردستانی از خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 48 هزار و 973 خانوار از این تعداد مستمری‌بگیر ثابت و ‌هزار و 541 خانوار زیرپوشش نیز از خدمات تک و چندخدمتی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: ‌هزار و 545 کودک نیازمند دچار سوءتغذیه استان نیز زیرپوشش این نهاد قرار دارند و سال گذشته اعتباری بالغ بر 260 میلیون تومان در قالب سبد‌ کالا به آنها اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه در شرایط کنونی بیش از هر زمانی نیاز است چرا که این قشر آسیب‌پذیرند و برای گذران زندگی نیاز به توجه بیشتر دارند.

موسی‌نژاد در پایان گفت: توجه ویژه نمایندگان مجلس به نیازمندان زیرپوشش این نهاد در زمان تخصیص بودجه 92 الزامی است چرا که توجه به قشر نیازمند جامعه و رفع مشکلات آنان مانع از افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول