اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

تجلیل از «ام‌الاسرای ایران» در جهرم

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از بهجت افرازجهرمی، «ام‌الاسرای ایران» تجلیل شد.

تجلیل از «ام‌الاسرای ایران» در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، امام جمعه جهرم صبح امروز در مراسم تجلیل از بهجت افرازجهرمی، رئیس اداره اسرا و مفقودین هلال احمر که توسط رزمندگان به «ام‌الاسرا» معروف است، اظهار داشت: خدمات این بانوی خیراندیش به خاطر اعمال خیرخواهانه، در 50 سال خدمت در آموزش و پرورش، وزارت خارجه و از همه مهمتر اداره اسرا و مفقودین هلال احمر که سنگ صبور خانواده معظم شهدا و آزادگان بود را باید ارج نهاد و تبریک گفت.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام کمک به بندگان خدا را از اعمال صالح انسان‌ها دانست و افزود: باید با اعتقاد صحیح و عمل صالح و گام نهادن در مسیر الهی در راه رضای خدا قدم برداریم.

وی با اشاره به الگو بودن این بانوی جهرمی در مسیر خیر و خداپسندانه، ابراز داشت: وی منشاء بسیاری از خدمات مذهبی و خیرخواهانه بسیاری در جهرم و تهران بوده که نشان از اعتقاد راسخ به دین و ایمان به خداوند متعال دارد.

ام‌الاسرای ایران همراه و همسنگر خانواده مفقودان

در ادامه مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان عزیز است که در این مسیر خانم افراز جانانه همراه و همسنگر خانواده مفقودان و آزادگان بودند و نام این بانوی عزیز بین خانواده شهدا و آزادگان همیشه زبانزد است.

یحیی صادقی بیان داشت: تجلیل از این بانوی خیراندیش تنها گوشه‌ای از تلاش‌های خیرخواهانه خانم افراز در اداره اسرا و کارهای خیر بوده، اما مهم‌ترین اصل رضای خداوند متعال بوده که وی در این راه گام نهاده است.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی خیراندیش یک زن فاطمی است چرا که در دوران پیروزی انقلاب با روحیه‌ای که در راستای مبارزه با حکومت شاه داشت خالصانه در راه آرمان خود تلاش کرد و پس از آن نیز در اداره اسرا جانانه حامی و همراه خانواده‌های مفقودان و آزادگان بود.

اداره اسرا و مفقودان هلال احمر کانون درد و رنج

رئیس اداره اسرا و مفقودان هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی نیز در این مراسم ادامه داد: در برنامه‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش و حمایت‌های زنان در همراهی مردان بارز بود و همین همراهی‌های زنان و تلاش‌های مردان باعث پیروزی‌های متعدد ما در تمام عرصه‌ها شده است.

بهجت افرازجهرمی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات خود در دوران قبل و بعد از انقلاب افزود: بنده 30 سال کار فرهنگی را از جهرم شروع کردم و در شیراز، تهران و کرج ادامه دادم و بعد از آن در سفارت ایران در هندوستان مسئولیت داشتم و در آخر نیز مسئولیت اسرا و مفقودان هلال احمر کشور را عهده‌دار شدم.

وی با اشاره به سختی‌های کار در این اداره، خاطرنشان کرد: این نهاد کانون درد و رنج خانواده‌های معظم مفقودان و آزادگان بود و من و سایر همکارانم در این مدت 18 سال سعی کردیم سنگ صبور این خانواده‌ها باشیم.

ام‌الاسرای ایران خاطرنشان کرد: من با سختی‌های بسیار دوران دفاع مقدس، مسئولیت این اداره که برای نخستین بار تاسیس شده بود را پذیرفتم به گونه‌ای که برخی روزها هزاران مراجعه کننده داشتم و خوشحالم که خداوند توفیق داد مدتی از عمر خود را در راه و مسیرهای خیرخواهانه بگذرانم.

به گزارش فارس، بهجت افرازجهرمی در سال 1312 در جهرم متولد شد و از سنین جوانی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی علاقمند بود.

او در همان سنین، تدریس در مدارس شهر جهرم را شروع کرد و به مدت 32 سال در این شهر و شهرهای شیراز و تهران و کرج آن را ادامه داد.

وی پس از ورود به تهران و آغاز دوران انقلاب به صف مبارزان و مخالفان حکومت شاهنشاهی پیوست و هم‌سنگر شهید رجایی در آن دوران بود.

بهجت‌افراز در دوران دفاع هشت ساله ایران و عراق و پس از آن منشا تحولات چشمگیر بود به طوری که با تاسیس اداره اسرا و مفقوان هلال احمر خدمات ارزنده‌ای را به رزمندگان و خانواده آنان انجام داد و به ام‌الاسرای ایران مشهور شد.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول