اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش زن، معنویت، سبک زندگی فاطمی صورت گرفت

قدردانی از 21 بانوی کردستانی در سنندج / تجلیل از 2 خبرنگار فارس

در همایش زن معنویت، سبک زندگی فاطمی استان کردستان از 21 بانوی کردستانی و دو خبرنگار فارس تجلیل شد.

قدردانی از 21 بانوی کردستانی در سنندج / تجلیل از 2 خبرنگار فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ظهر امروز در این همایش که به همت ستاد گرامیداشت مقام زن در استان کردستان در مجتمع نور سنندج برگزار شد اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون زنان جامعه اسلامی ما نقش‌آفرینی کرده‌اند و زمینه تحولات عظیمی را در این مرز و بوم فراهم کرده‌اند.

سهیلا نصرصادقی با اشاره به اینکه امروز زنان جامعه ما باید الو و اسوه خود را حضرت فاطمه زهرا(س) بدانند بیان کرد: ایشان بهترین همسر و مهربانترین مادر در جهان است که امروزه برای تمامی زنان جهان الگو و اسوه هستند.

وی با اشاره به جایگاه ارزنده زنان به ویژه مادران در جامعه یادآور شد: مادر مظهر وفا، عشق، محبت و وفاداری است و اگر تاریخ را بررسی کنیم می‌توانیم به جرات بگوییم که هیچ تمدنی خالی از حضور ارزنده زنان در طول تاریخ نیست.

وی بر توسعه سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی نیز تاکید کرد و یادآور شد: به منظور توسعه زندگی فاطمی و توسعه زندگی اسلامی محور برنامه‌های امور بانوان استانداری در این راستا خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان همچنین به جایگاه زنان در اسلام اشاره کرد و گفت: امروزه نگاه اسلام به زنان نگاهی انسانی است و باید زنان جامعه ما تقوا پیشه کنند و عزت و اقتدار خود را در این جامعه حفظ نمایند.

نصرصادقی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: بانوان مانند هر دوره باید با حضور خود در انتخابات امسال نقش آفرینی کنند و توطئه دشمنان را خنثی نمایند.

وی همچنین به اهم برنامه‌های امور بانوان استانداری کردستان در سال گذشته پرداخت و گفت: اجرای طرح رحمت با محوریت عترت و قرآن، نشست جنبش بیداری اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، برگزاری دوره‌های توانمندسازی دختران روستایی از جمله برنامه‌های امور بانوان استانداری کردستان بود.

معاون آموزشی و قائم مقام دانشگاه تقریب مذاهب نیز در این مراسم با تاکید بر الگو گیری بانوان جامعه از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: همه عالمان و معلمان پرورش یافتگان دامان پاک مادران هستند.

سیداحمد زرهابی اضافه کرد: باید بدانیم که کسانی‌که با جوانان و نوجوانان ارتباط دارند چه شایستگی‌هایی دارند و دارای چه فرهنگی هستند چرا که تربیت درست فرزندان رسالت و وظیفه مهی است که بر عهده والدین به ویژه مادران است.

وی وجود خانواده متعال و برقراری ارتباط سالم والدین با هم  را در تربیت درست فرزندان و در نهایت جامعه لازم دانست.

وی با اشاره به اینکه ما در عصری زندگی می‌کنیم که دو سبک متمایز با دو محتوا و رویکرد در مقابل ما هستند، افزود: این دو سبک عبارتند از سبکی که پایه‌گذار آن انبیا هستند و دیگری سبک جدید که مادی‌گرایان آن را به وجود آورده‌اند و هر کدام از آنها معرف دو تمدن و دو ویژگی هستند بنابراین این تمدن یکی ریشه در نهضت انبیا است و دیگری تمدنی که ریشه در چندین سال گذشته دارد که بیگانگان آن را به وجود آورده‌اند.

در این مراسم چند برنامه فرهنگی و مولودی‌خوانی برگزار شد و در پایان با اهدا لوح و جوایزی از بانوان برگزیده استان، خبرنگاران فعال و مادران و همسران شهید تجلیل شد.

گفتنی است؛ شیرین مرادی و عدالت ناصری دو خبرنگار خبرگزاری فارس نیز در این مراسم به عنوان بانوان خبرنگار فعال استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/79007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول