اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر:

رتبه نخست ایجاد فرهنگ هوشمندسازی مدارس به بوشهر رسید

معاون پژوهشی، برنامه‎ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در آستانه هفته معلم، استان بوشهر موفق به کسب رتبه اول کشوری در زمینه ایجاد فرهنگ هوشمندسازی مدارس از بین 31 استان شد.

رتبه نخست ایجاد فرهنگ هوشمندسازی مدارس به بوشهر رسید

حبیب فکوری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: همچنین استان بوشهر موفق به کسب رتبه اول در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه هوشمندسازی و کسب مقام اول کشوری در جشنواره فناوری در بخش ایده‎های نو شده است.

وی افزود: امسال شاهد تلاش و موفقیت همکاران در استان بوشهر هستیم که با کسب رتبه دوم کشوری در زمینه توسعه هوشمندسازی مدارس یک رتبه نسبت به سال 91 ارتقا پیدا کرده‌ایم.

فکوری با بیان اینکه استان بوشهر توانست تمامی رتبه‎ها را در جشنواره فنآوری آموزش و پرورش در تهران کسب کند، اضافه کرد: تعداد کلاس و مدارس هوشمند در دولت نهم و دهم در استان بوشهر به ترتیب دوره تحصیلی ابتدایی 712 کلاس در 735 مدرسه، دوره راهنمایی 353 کلاس در 395 مدرسه، دوره متوسطه 351 کلاس در 373 مدرسه، دوره تحصیلی فنی و حرفه‎ای و کاردانش 95 کلاس در 112 مدرسه است که جمعا در تمامی دوره‎های تحصیلی یک‌هزار و 412 کلاس درس در یکهزار و 615 مدرسه تا پایان اسفندماه 91 هوشمندسازی شده است.

وی تشکیل شورای راهبردی کلاس‎های هوشمند شهرستان‎ها و مناطق، تعیین رابط کلاس‎ها، برگزاری کارگاه‎های آموزشی برای رابطین و مدیران و دبیران، تهیه محتوای الکترونیکی، ارزیابی از عملکرد کلاس‏ها و تقدیر از رابطین فعال و برتر، راه‎اندازی پورتال مدارس هوشمند استان به نشانی Bushehr.Hoomad.ir‏‏، راه‎اندازی پورتال محتوای آموزشی و پرورشی مدارس هوشمند برای استفاده نرم‎افزاری کلاس‎ها، ثبت فعالیت کلاس‎های هوشمند در پورتال مدارس، راه‎اندازی پورتال برای کلیه مدارس هوشمند را از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در راستای هوشمندسازی مدارس عنوان کرد.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: میزان مشارکت شهرستان‎ها و مناطق در هوشمندسازی مدارس استان بوشهر در سال اول برنامه هوشمندسازی 180 کلاس درس بوده است.

فکوری خاطرنشان کرد: تاکنون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با دارا بودن یک‌هزار و 412 کلاس هوشمند و 742 مدرسه 46 درصد از مدارس و 20 درصد از کلاسها را هوشمندسازی کرده است.

وی از انتخاب سه پورتال برتر مدارس هوشمند استان بوشهر در بین پورتال مدارس کشور خبر داد و گفت: انتخاب سه وبلاگ برتر همکاران استان در سطح کشور در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات، حضور فعال در مرحله کشوری مسابقات رباتیک و ایروکاپ و کسب مقام در بخش مسابقات تولید محتوای الکترونیکی جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات بخشی دیگر از موفقیت‎های کسب شده توسط اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به شمار می‎رود.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول