اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر طب قرآنی:

سبک زندگی اسلامی را با نقشه استعمار از ما گرفتند

محقق و پژوهشگر طب قرآنی گفت: امروز از روش‌های درمان ائمه در جامعه اسلامی خبری نیست و غرب طبی جایگزین طب اسلامی‌ کرده که از آن به عنوان سلاح جنگی علیه بشریت استفاده می‌کند.

سبک زندگی اسلامی را با نقشه استعمار از ما گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی در کارگاه آموزشی تغذیه و سلامتی در قرآن با موضوع افسردگی در جامعه امروز با بیان این که پیروان واقعی ائمه اظهار خود درمانگر هستند، افزود: اگر ما مرید کشورهای استعماری باشیم نه تنها درمانگر نیستیم بلکه دچار معضلات مختلفی می‌شویم که جامعه کنونی درگیر آن است.

وی اضافه کرد: هر آنچه در زندگی نیاکان ما به عنوان راه و روش سبک زندگی اسلامی و جزء آداب و رسوم و فرهنگ ملی و مذهبی ما بوده، کشورهای استعمارگر با نقشه‌های از پیش طراحی شده، از ما گرفتند و چیزهای دیگری جایگزین آن کردند.

استاد طب قرآنی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که از روش‌های درمان ائمه در جامعه اسلامی خبری نیست و غرب طبی جایگزین طب اسلامی‌ کرده که از آن به عنوان سلاح جنگی علیه بشریت استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: دشمن در گذشته برای از بین بردن بشریت با سلاح و ادوات نظامی اقدام می‌کرد اما امروز تولید انبوهی از قرص‌ها و داروهای شیمیایی و همان طب کلاسیک جایگزین آن ادوات نظامی شده است.

بابایی با اشاره به آمار بیماری‌های مختلف و صعب‌العلاج در کشور گفت: طبق آمار، در کشور 20 درصد بیماری‌ها سرطان، 26 درصد بیماری‌های ناشناخته یا بیماری روز، 16 درصد ام‌اس، و 25 تا 35 درصد بیماری‌های روانی و روحی است که بسیار دلخراش و اسفناک است.

وی به موضوع ناباروری در کشور اشاره کرد و افزود: سال‌های پیش، زوج‌های جوان را تشویق می‌کردند که زود بچه‌دار نشوید و با این شعارها نسل شیعه را کم کردند و بدانید با این اقدام روزی می‌رسد که وهابیت بر اسلام چیره می‌شود.

استاد طب قرآنی گفت: در چند سال آینده نسل ما کهنسال می‌شود و هرگاه مردم یک سرزمین پیر و فرسوده باشند معلوم نیست دیگر چه روش دفاعی برای کشور در مقابل دشمن خواهند داشت.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت افتخار خود می‌داند که تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها را زیاد می‌کنند، این که هنر نیست اگر می‌توانید راه پیشگیری از بیماری، فرهنگ درست تغذیه و طب قدیم کشورمان را به مردم آموزش دهید و برای این کار باید تمام پزشکان و علما بسیج شوند تا روش‌های ائمه در درمان درکشور پیاده شود.

بابایی با اظهار تأسف از این که کتاب بوعلی‌سینا هنوز در ایران ترجمه نشده، در حالی که اخبار کشور ما به چند زبان دنیا هر روز منتشر می‌شود، گفت: بوعلی سینا از این خاک و آب بوده ولی مردم کشورهای دیگر دنیا از دانش او استفاده‌ می‌کنند و کتاب‌‌هایش در دانشگاه‌های پزشکی دنیا تدریس می‌شود ولی ما هیچ بهره‌ای از او نبرده‌ایم.

وی ابراز داشت: کتاب ابن سینا را رها کرده‌ایم و کتاب‌های پزشکی که از آن طرف برای ما تزریق می‌کنند را می‌خوانیم تا پزشک بشویم.

استاد طب قرآنی با اشاره به اینکه ما باید دنبال برنامه‌ای باشیم که بیمار نشویم، خاطرنشان کرد: امروزه افسردگی مردم کشور را تهدید می‌کند، واقعاً جای تفکر و تأمل دارد چه طور اسرای ما در زمان اسارت و با آن شرایط سخت و طاقت فرسا افسردگی نگرفتند، اما امروز با این همه وسایل رفاهی، خانه و ماشین می‌بینیم آمار افسردگی در بین زنان و نوجوانان بالاست و یا با این همه شیر و ماستی که در کشور هست و تبلیغ می‌کنند مردم باز هم دچار پوکی استخوان هستند.

وی افزود: کمپانی‌های داروسازی در کشورهای جهان سوم و خصوصاً مسلمان‌نشین تجارت‌خانه باز کرده‌اند و در ایران سالانه میلیون‌ها دلار ارز برای وارد کردن قرص‌های شیمیایی از کشور خارج می‌شود.

بابایی در خصوص وضعیت ایجاد افسردگی اظهار داشت: هرگاه غذایی بلعیده شود که غیر سالم و سرد باشد، معده و روده هم سرد باشد و مغز هم که سرد است، رسوبات در خون ایجاد می‌گردد و این رسوبات باعث شده که ویتامین ب6 و ب5 به نرون‌های عصبی نرسد و سروتین خوب ترشح نشود و این باعث بروز افسردگی می‌شود.

وی با بیان این که گوشت سرد مثل گاو باعث افسردگی می‌شود، اضافه کرد: این بیماری در تمام افراد یکسان نیست، کسی که حالت گرمی دارد افسردگی به شکل پرخاشگری نمایان می‌شود زیرا منیزیم از سلول‌های بدنش خارج شده و یا کسی که کبدش گرم است افسردگی‌اش به شکل وسواس شستشو نمایان می‌شود و کسانی که بدنشان یخ است گریه می‌کنند و نازک دل‌ می‌شوند.

این محقق قرآنی اذعان داشت: 20 نوع افسردگی داریم که مهم‌‌ترین آن وسواس است که  تعریف علمی آن این است که یک ایده، فکر، احساس یا حرکت مکرر یا مضر با نوعی احساس اجبار و یا ناچاری در ذهن ایجاد شده و باعث ایجاد مقاومت در مقابل شرایط عادی می‌شود.

وی گفت: روانشناسان اسلامی وسواس را نوعی بیماری از سری نور ورزی‌های شدید می‌دانند که تعادل روانی و رفتاری را از بیمار سلب می‌کند، به عنوان نمونه در وسواس‌های فصلی در زمستان، فرد به علت کمبود نور دچار بیماری روحی می‌شود و در سازگاری محیط دچار مشکل می‌شود و این عدم تعادل و اختلال دارای صورتی آشکار است، اما روانکاوان امروزی وسواس را نوعی غریزه واخورده و ناخودآگاه تعریف می‌کنند که صحیح نیست.

بابایی افزود:‌ وسواس به صورت‌های مختلفی بروز می‌کند مانند اجتناب، تکرار، مداومت و گیر دادن به چیزی، شک کردن، ترس، دقت و نظم افراطی، اجبار و الزام، احساس بن‌بست،‌ عناد و لجبازی، وسواس همگام بلوغ، خود را در معرض نمایش گذاشتن، ‌بی‌قراری، بی‌خوابی،‌ فکر بی‌خود کردن، مقایسه کردن زمان حال با گذشته و افسوس خوردن، ‌بی‌اعتقادی تا جایی که به مرز طرد مذهب می‌رسد و اندیشه افراطی به سراغش می‌آید و...؛ و وسواس عملی به شکل شستشوی مکرر، ‌شمارش‌های مکرر، ‌راه رفتن مکرر، ‌ترس، وسواس الزام،‌ وسواس سن شخصیت و محیط نمایان می‌شود.

وی با تأکید بر این که افسردگی ریشه تغذیه‌ای دارد، یادآور شد: اگر غذاهای ما اصلاح شود دیگر افسردگی نخواهیم داشت، امروز همه غذاها در همه خانه‌ها یکسان است و فقط چیدمان‌‌ها و ظرف‌ و‌ ظروف‌ها فرق می‌کند و از کیفیت غذا خبری نیست.

استاد طب قرآنی با اشاره به اینکه در حالت عادی بچه محال است افسرده شود، خاطرنشان کرد: اگر مادر در دوران بارداری و شیردهی، غذای سرد خورده باشد کودکش هم افسرده می‌شود و محققین معتقدند 50 درصد وسواس در دوران کودکی و وجوانی پایه‌گذاری می‌شود، خصوصاً در تک فرزندی که همه چیز برای او مهیاست و حکومت در دست بچه قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: کشمکش و مقاومت بین والدین و بچه وضع را بدتر می‌کند و هرگاه مادر حساس و کمال‌جو باشد به صورتی ناخودآگاه، زمینه را برای وسواس طفل ایجاد می‌کند، به خصوص اگر مادر انعطاف‌پذیر نباشد.

بابایی تأکید کرد: با بچه‌ها نباید فرمانی و دستوری صحبت کرد، به آنها احترام بگذارید که این روش ائمه ما بوده و باید ذهن بچه را مشغول کرد آن هم با صحبت و توضیح دادن در مورد مسائل و حتی از آنان نظر بخواهیم مثلاً برای عوض کردن دکور خانه.

وی گفت: امروز مادران از بچه‌های خود خصوصاً دختران‌شان غافلند و دخترها گرایش به سمت مد، لباس و آرایش پیدا کرده‌اند و مفهوم زندگی برای آنان تغییر کرده و مادران سعی نمی‌کنند به آنها خانه‌داری، آشپزی و کارهای هنری آموزش دهند و آنها را مشغول کنند.

بابایی افزود: تمام کسانی که افسردگی شدید دارند، مادرانشان در دوران شیردهی طلاق گرفته‌اند یا بچه با شیر خشک و سرلاک سیر شده‌اند، ولی در قدیم دایه‌هایی برای شیر دادن طفل بود و به شیر مادر و نقش آن در سلامتی بچه اهمیت می‌دادند.

این استاد و محقق قرآنی با اشاره به اینکه موضوع تغذیه برای درمان افسردگی و بیماری‌های روحی خود مقوله جدایی دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که از قرآن دور باشند افسردگی شدید می‌گیرند، ولی اگر کسی آیات 51 تا 53 سوره یاسین را بخواند و عمیق در آن بنگرد و به آن عمل کند، محال است افسرده شود.

انتهای پیام/89001/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول