اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرلشکر سلیمانی:

عده‌ای به دنبال کم‌رنگ کردن نقش روحانیت هستند

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه گفت: عده‌ای با سمپاشی خود علیه انقلاب اسلامی می‌خواهند نقش روحانیت را کم‌رنگ کنند.

عده‌ای به دنبال کم‌رنگ کردن نقش روحانیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سردار قاسم سلیمانی در یادواره شهدای روحانی رفسنجان اظهار داشت: شهادت حجت‌الاسلام شیخ عباس شیرازی از روحانیون مبارز رفسنجانی صدمه‌ای برای جمهوری اسلامی بود و در دوران دفاع مقدس زمانی که از جبهه بر می‌گشتیم به دیدار پدر این شهید گرانقدر می‌رفتیم و از معنویت وی بهره می‌بردیم.

وی عنوان کرد: جایگاه و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود و حضور حجت‌الاسلام شیخ عباس شیرازی با لباس روحانیت در جبهه نوجوانان و جوانان را به وجد می‌آورد و وی در جبهه خوش‌نشین نبود بلکه در تمام صحنه‌ها جلودار بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس تبلیغات در جبهه را بسیار مهم خواند و بیان کرد: این امر خطیر بر دوش روحانیت بود و فضای معنوی که در جبهه‌ها ایجاد می‌شد بر پیروزی‌ها می‌افزود.

سلیمانی افزود: تاثیرگذارترین صحنه‌های جنگ در ابعاد فرهنگی و معنوی آن بود و می‌توان از جبهه به عنوان دانشگاه تاثیرگذار ابدی نام برد.

وی ابراز داشت: بیشتر فرماندهان رفسنجانی در دوران دفاع مقدس خط‌شکن جبهه و جنگ بودند و گردان‌های جلودار ما همیشه از نیروهای رفسنجانی بودند.

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه اذعان داشت: اوج کمال معنوی در دفاع مقدس نمایان شد که این امر موجب تحول عظیم در دوران دفاع مقدس بود و روحانیت و در راس آن امام خمینی (ره) و فرماندهان شهید بودند.

سلیمانی وسعت جنگ را به کعبه و ثواب حضور در جبهه‌ها را به حج تشبیه کرد و مردمی بودن و معنویت را دو ویژگی مهم دوران دفاع مقدس دانست.

وی گفت: برخی تاثیر جمهوری اسلامی را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند که تاثیر اسلام در آن چه بود، اما بدانیم که امام خمینی (ره) هنرمندانه و اسلام‌گونه ایران را بیمه کرد و با معماری دقیق خود خیمه جمهوری اسلامی را سرپا نگه داشت و این تازگی و نو ماندن جمهوری اسلامی هیچ گاه از بین نمی‌رود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اذعان کرد: عنصری که امام خمینی (ره) در جسم ایران کار گذاشت، هرگز پوسیدنی نیست و هر چند سال که بگذرد، هیچ کس نمی‌تواند از جمهوری اسلامی نظیف‌تر و پاک‌تر معرفی کند.

سلیمانی با اشاره به ایجاد دگرگونی اسلام در افراد طی دوران دفاع مقدس اذعان داشت: نوجوان 17 ساله‌ای که از دورترین نقطه ایران با التماس می‌خواست در جنگ شرکت کند و پیرمرد 70 ساله‌ای که در عمر خود ذره‌ای آب را ندیده بود، اما در جنگ غواص شد و از اروند عبور کرد، قابل توصیف هستند.

فرمانده لشکر ثارالله در دفاع مقدس عظمت روحانیت به ویژه روحانیان شهید را والا دانست و بیان کرد: برای این قشر تاثیرگذار باید کنگره عظیمی برپا شود و یاد آن‌ها زنده بماند، زیرا عده‌ای با سمپاشی خود علیه انقلاب اسلامی می‌خواهند، نقش روحانیت را کم‌رنگ کنند.

این فرمانده ارشد نظامی بیان داشت: ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است و بر خلاف توطئه‌های 30 ساله همچنان بالندگی دارد و اگر روحانیت نبود، چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: روحانیت نیاز امروز کشور ما است و باید به هر بهانه‌ای جایگاه این قشر در جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/80016/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول