اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه‌های علمیه قم بیان کرد

عدم توجه به مسئله تفکر در نظام آموزش عالی

مدرس حوزه‌های علمیه قم گفت: در سیستم آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کمتر به مسئله تفکر توجه می‌شود.

عدم توجه به مسئله تفکر در نظام آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله احمدی ظهر امروز در همایش جوان و اندیشه مطهر در همدان با بیان اینکه قرآن و روایات تأکید زیادی بر تفکر کردند اظهار داشت: استاد مطهری را در جامعه به عنوان فردی متفکر و اندیشمند می‌شناسیم.

وی ادامه داد: یک ساعت تفکر بهتر از یک سال عبادت کردن است و عبادتی که در آن تفکر عمیق و روح عبادت نباشد ارزشی ندارد.

مدرس حوزه‌های علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین عبادت ابوذر فکر کردن بود، تصریح کرد: عبادت فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار به تفکر مستمر در شناخت قوانین هستی و کائنات تأکید شده است. 

وی اضافه کرد: در سیستم آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کمتر به مسئله تفکر توجه می‌شود.

احمدی در ادامه به انحراف علمی غرب با جدایی دین از علم اشاره کرد و گفت: ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن، قرون وسطی را عصر ایمان یا تاریکی نامگذاری کرده و در جلد دیگری از این کتاب عصر علم را روشنایی می‌داند. 

وی بیان داشت: عصر علم با رنسانس آغاز شد و از این زمان راه ایمان از علم جدا شد که منشأ این تفکر در تورات است.

مدرس حوزه‌های علمیه قم ابراز داشت: اروپا برای اینکه به زعم خود به روز باشد با جدایی دین از علم، دین را به کلیسا محدود کرد و این در حالی است که علم شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و نجوم پاسخگوی نیازهای معنوی نیست و پاسخی ندارد.

وی ادامه داد: علم‌سالاری در اروپا به قرن بیستم رسید و آنها همه چیز را با علم تفسیر می‌کردند و در این قرن ناسیونالیسم و ملی‌گرایی اروپایی شکل گرفت که دو جنگ بزرگ جهانی را ایجاد کرد. 

احمدی اضافه کرد: جدایی دین از علم باعث ایجاد جنگ جهانی اول و دوم و کشتار بیش از 50 میلیون نفر شد و بعدها زمینه دخالت‌های نظامی آمریکا در کشورهایی چون ویتنام، افغانستان و هائیتی را فراهم کرد.

وی در ادامه به روانشناسی در غرب اشاره کرد و گفت: روانشناسی غرب روح را منکر شده و می‌گوید تعلیم و تربیت ناشی از فعالیت‌های روانی است.

مدرس حوزه‌های علمیه قم تصریح کرد: زندگی به روح هم مربوط می‌شود در صورتی که غرب این بخش از زندگی را کنار گذاشته، برای همین مصرف داروهای آرامش‌بخش در بین اروپائیان و خصوصاً امریکائیان بسیار زیاد شده است.

انتهای پیام/89019/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول