اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در علوم پزشکی همدان:

دیدگاه علم‌آموزی در دین اسلام تعطیل‌بردار نیست

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در دیدگاه اسلام علم‌آموزی تعطیل نمی‌شود و افراد باید در تمام طول عمر به دنبال کسب علم باشند.

دیدگاه علم‌آموزی در دین اسلام تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی مطهری ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته آموزش در دانشکده پرستاری و مامایی با بیان اینکه استعداد در یادگیری در افراد متفاوت است اظهار داشت: برخی افراد در دوران جوان استعداد یادگیری دارند و برخی افراد در طول عمر استعداد یادگیری را دارند.

وی ادامه داد: شهید مطهری همیشه به دنبال تلاش علمی و کار در راستای علم و دانش‌اندوزی بود و توان و استعداد یادگیری را در تمام طول عمر داشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: انسان‌های قوی افرادی هستند که در تمام دوران زندگی توان یادگیری را دارند و استاد مطهری دو سال قبل از شهادت خود می‌گوید که من امروز بیش از گذشته آمادگی یادگیری را در خود احساس می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان همواره باید در مقام استادی خود را شاگرد هم بداند، خاطرنشان کرد: انسان با رسیدن به مقام استادی نیز باید همواره در راستای تحقیق، مطالعه و علم‌آموزی و در واقع به روز شدن حرکت کند.

مطهری ابراز داشت: هر کس هر لحظه احساس کند که فارغ‌التحصیل شد آن موقع تازه اول اشکال و جهل فرد است و ما از دیدگاه اسلام در علم‌آموزی فارغ‌التحصیل نداریم اما مقاطع تحصیلی را طی می‌کنیم و به مقاطع بالاتر دست می‌یابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: روحیه علم‌آموزی، تلاش و پویایی علمی هرگز تمام‌شدنی نیست و انسان باید دائم در تکاپوی علمی باشد تا به علوم جدید و روز دست یابد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با بیان اینکه روحیه علمی و تلاش در سیر کسب علم از ویژگی‌های خاص شهید مطهری بود بیان داشت: استاد مطهری در مقام تدریس و تبیین موضوعات قدرت ابتکار و ابداع عجیبی داشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های استاد شهید مطهری نظم در آموزش و حضور در محیط کار به خصوص در امر پژوهش بود. 

مطهری در ادامه مسئولیت‌پذیری از دیگر خصوصیات بارز شهید مطهری دانست و تأکید کرد: در دانشگاه‌های ما باید دانشجویان دغدغه پذیرش مسئولیت را داشته باشند خصوصاً دانشجویان علوم پزشکی که با بیمار و افراد نیازمند به یاری سر و کار دارند.

وی اضافه کرد: استاد مطهری همواره احترام به اساتید را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند و ارتباط بسیار خوبی با اساتید خود از جمله علامه طباطبایی و امام راحل داشت و همیشه سعی می‌کرد به استادان خود حرمت بگذارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با اشاره به اینکه شاگرد آیینه تمام‌نمای استاد است افزود: شاگرد می‌تواند مظهر وجودی استاد خود باشد و شهید مطهری این گونه بود.

وی در پایان گفت: اساتید در دانشگاه‌ها شیوه برخورد، نوع رفتار و زندگی را به دانشجویان آموزش ‌دهند. 

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول