اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی گروه زبان تربیت مدرس مطرح کرد

لزوم اختصاص ساعات بیشتری به آموزش زبان انگلیسی در مدارس

عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه تربیت مدرس خواستار افزایش ساعات درس زبان انگلیسی در مدارس شد.

لزوم اختصاص ساعات بیشتری به آموزش زبان انگلیسی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، غلامرضا کیانی ظهر امروز در همایش ملی زبان، ادبیات و آموزش در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه امروزه یادگیری زبان انگلیسی در دنیا امری ضروری و مهم است، اظهار داشت: سه رسالت یونسکو برای دانشگاه انتقال دانش، تولید دانش و کاربردی کردن دانش است.

وی با بیان اینکه هوش ایرانیان از گذشته تا به امروز زبانزد همه مردم دنیا بوده است، ادامه داد: این مهم در گرو داشتن مکتب توحیدی و الهام بخش اسلام است.

 عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه تربیت مدرس، به پیشرفت‌های آموزشی طی سال‌های اخیر در کشور پرداخت و گفت: در کاربردی کردن دانش پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده است.

 وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: طی سال‌های گذشته مسئولان آموزشی کشور بر اساس طرحی جامع به فکر حذف کنکور سراسری افتادند و قرار بود این کار از سال 90 انجام شود اما به خاطر عدم آمادگی و برخی دلایل دیگر این کار به تعویق افتاد.

کیانی عنوان داشت: هدف ما در این طرح جامع حذف کنکور و سنجش دانش‌آموزان بر اساس معدل سه سال دبیرستان و پیش‌‌دانشگاهی است که در این زمینه بتوانیم دانشجویان را در دانشگاه پذیرش کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در این راستا مسئولان آموزشی کشور، نمایندگان مجلس و... درگیر بررسی طرح هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم با تأثیر تحقیقات حاصل شده در آموزش در آینده این طرح را عملی کنیم.

عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: در سال‌های گذشته از 10 تا 25 درصد و امسال نیز تا 30 درصد عملکرد دانش‌آموزان در دوره دبیرستان در پذیرش کنکور سراسری مؤثر است.

 وی به اهداف همایش اشاره کرد و گفت: با توجه به نیروی انسانی توانمند در کشور باید وضعیت یادگیری زبان انگلیسی بهتر از این باشد اما ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

کیانی اضافه کرد: ما در بخش خصوصی در آموزش زبان انگلیسی به ویژه طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما همیشه هزینه‌های بخش خصوص برای آموزش همه افراد مقدور نیست که در این راستا باید اعتبارات بخش دولتی افزایش یابد تا همه از آموزش زبان بهره‌مند شوند.

 وی با بیان اینکه در مدارس با زمان محدودی در آموزش زبان انگلیسی مواجه هستیم، دو ساعت آموزش را بسیار کم دانست و ادامه داد: باید برای آموزش زبان انگلیسی در مدارس ساعات بیشتری اختصاص پیدا کند.

عضو هیئت علمی گروه زبان دانشگاه تربیت مدرس ابراز داشت: ما در بخش دولتی موفق نیستیم و باید در این زمینه به دنبال پژوهش و کاربردی کردن آن باشیم تا بتوانیم با ارائه راهکارهای جدید موفق عمل کنیم.

 وی با بیان اینکه کشور ما با توجه به امکانات در مقایسه با برخی کشورها در این زمینه عقب‌مانده است گفت: در کشورهای دیگر آموزش زبان را از دوران ابتدایی آموزش می‌دهند در حالی که در کشور ما این امر در دوران راهنمایی اتفاق می‌افتد که نیاز به کار کارشناسی دارد و در این راستا تاکنون توفیقی برای ما حاصل نشده است.

انتهای پیام/89013/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول