اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نثار بیش از 2600 شهید دانشجو

عزم راسخ جامعه دانشجویی حفاظت از نظام اسلامی است

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نثار بیش از دو هزار و 600 شهید دانشجو نشانگر عزم راسخ جامعه دانشجویی در حفاظت از نظام اسلامی است.

عزم راسخ جامعه دانشجویی حفاظت از نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، ملک سلیمانی در مراسم نکوداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو «یادواره دانشجویان شهید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی»  اظهار داشت: شهدا همیشه در تاریخ زنده و جاویدان‌اند و از جایگاه ویژه‌ای برخور می‌باشند.

وی با تجلیل از مقام معنوی و ایثارگری شهدا تصریح کرد: باید راه و اندیشه‌های شهدای والامقام در جامعه هر چه بیشتر بسط پیدا کند و به عنوان الگویی نمونه معرفی شود.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی افزود: میراث شهدا معنویتی است که در جامعه موج می‌زند و با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها به رشد و پویایی جامعه کمک شایانی می‏شود.

سلیمانی به بررسی نقش برجسته دانشجویان در حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب پرداخت و در ادامه خاطر نشان کرد: نثار دو هزار و 608 شهید دانشجو در دفاع مقدس، بیانگر عزم راسخ انقلابی جامعه دانشجویی در پاسداری از کیان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به استقلال و عزت کشور، ایستادگی مقتدرانه در مقابل استکبار جهانی و دستیابی به پیشرفت‌ها و فن‌آوری‌های نوین ثمره خون شهدا است، بیان کرد: دانشجویان در زمان جنگ با گذشتن از خون خود برای کشور افتخار آفریدند و امروز با حضور مؤثر و سعی و تلاش در عرصه‌های علم و فن‌آوری، مجاهدت می‌کنند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش ایران در مدیریت جهانی اشاره کرد و گفت: ایران در جریان بیداری اسلامی پیشرو است اما آنچه که امروز به این جریان در کشورهای انقلابی منطقه آسیب می‌رساند عدم رهبری مناسب انقلاب و عدم خط مشی اصولی اسلامی در آن کشورها است.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب ایران با رهبری امام خمینی(ره) و عدم ضعف سیاست‌مداران به بار نشست، اظهار کرد: شکوه بیشتر این انقلاب با دنبال کردن خط مشی اسلامی و پیشرفت در عرصه علم و فناوری، امکان پذیر است.

اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس، خاطره گویی، پخش کلیپ، برنامه‌های چند رسانه ‌ی و سرود ناشنوایان از دیگر بخش‌های یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی بود.

انتهای پیام/87001/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول