اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر:

740 روحانی و طلبه در بسیج یزد جذب و ساماندهی شدند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد از جذب و ساماندهی 740 روحانی و طلبه در بسیج استان یزد خبر داد.

740 روحانی و طلبه در بسیج یزد جذب و ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام عباس سبحانیان در همایش معرفتی - بصیرتی که با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیش از هزار نفر از طلاب و روحانیون بسیجی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: هر جا نام علم و عالم بوده، نام یزد نیز درخشیده است و استان یزد از دیرباز در زمینه علم و دیانت زبانزد خاص و عام بوده است.

وی افزود: یزد به لحاظ برخورداری از حوزه‌های علمیه شهرت بسیاری داشته و علمایی همچون آیت‌الله سیدمحمد کاظم طباطبایی، شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و .... از مفاخر حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

سبحانیان با بیان اینکه یزد به لحاظ سیاسی و فرهنگی استانی بسیار غنی و با پیشینه است، عنوان کرد: در فتنه 88 مردم این استان به طور خودجوش مانند دیگر استان‌ها وارد صحنه شدند و فتنه‌گران را بر جای خود نشاندند.

وی با اشاره به ساماندهی 740 روحانی و طلبه در بسیج استان یزد اظهار داشت: روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس نیز نقشی اساسی ایفا کردند.

سبحانیان با بیان اینکه روحانیت امروز در اغلب حوزه‌ها در استان یزد وارد شده است، افزود: روحانیون در حوزه فرهنگی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند و از اقشار تاثیرگذار به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه روحانیت در این برهه حساس نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کند، تاکید کرد: در انتخابات،‌ معرفت و بصیرت ابزار اصلی است و بیش از همه جامعه روحانیت باید به این سلاح مجهز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه یزد در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ دینی، علمی و سیاسی اظهار داشت: یزد از حضور مردان بزرگی همچون آیت‌الله سیدمحمد یزدی بهره برده است و افرادی نظیر ایشان، درس‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی به مردم داده‌اند.

حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی افزود: اکنون نیز یزد باید در تحقق رهنمودهای رهبری پیشتاز باشد و بر همه واجب از منابر و امکانات خود در راستای تحقق منویات رهبری استفاده کنند.

این همایش با حضور هزار بسیجی طلبه و روحانی در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول