اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت

تقدیر از 36 طلبه جوان موفق

36 نفر از طلاب در جشنواره «طلبه جوان موفق» و با حضور وزیر ورزش و جوانان تجلیل شدند.

تقدیر از 36 طلبه جوان موفق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشنواره «طلبه جوان موفق» امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی شبستری دبیر این جشنواره سخنرانی کرد و با بیان اینکه 320 پرونده طلبه جوان موفق به دبیرخانه این همایش ارسال شده است گفت: پس از بررسی‌های مرحله نخست 53 طلبه برگزیده شدند و در نهایت 36 نفر برای تجلیل در مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی افزود: 23 نفر از این طلاب جوان موفق از بین برادران و 11 نفر از بین خواهران از 13 استان کشور هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و گفت: طلبگی شغل نیست که انسان را از تکلیف‌گرایی به کار زدگی بکشاند اما از سوی دیگر دغدغه‌ها، انگیزه‌ها و اندیشه یک طلبه همواره همراه این کار است.

عماد با بیان اینکه شرایط جامعه نسبت به گذشته تغییراتی داشته است گفت: طلاب جوان باید شرایط امروز را درک کنند و اقتضائات آن را بشناسند زیرا فهم صحیح دین ناظر به شرایط زمان بوده و در حقیقت دغدغه‌مندی طلاب نسبت به امور روز جزو ضرورت‌هاست.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان هم در این جشنواره سخنرانی کرد و با بیان اینکه دشمنان از قدرت یافتن ایران اسلامی دچار نگرانی شده‌اند عنوان داشت: بصیرت و هوشیاری جوانان ایران و سایر اقشار از جمله دلایل ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر غرب است.

وی افزود: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم هویت اسلامی و دینی خود را برای مجامع بین‌المللی تبیین کنیم تا زنان ایرانی و مسلمان بتوانند با رعایت حجاب اسلامی در صحنه‌های ورزشی حضور یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی دیگر سخنران این جشنواره بود. وی با بیان اینکه طلاب نباید به امور بی‌مقدار و کم بسنده کنند گفت: نباید در مسیری حرکت کرد که فرصت‌ها از دست بروند.

غروی اضافه کرد: یکی از آفت‌هایی که امروز فضلای جوان به آن مبتلا هستند این است که خیلی زود حالت استقلال پیدا کرده و گمان می‌کنند نباید ارتباطی با اساتید داشته باشند در حالیکه عدم ارتباط با اعاظم موجب کج‌روی می‌شود.

در پایان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از 36 طلبه جوان موفق شامل 14 نفر در عرصه آموزش و 22 نفر در عرصه پژوهش تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول