اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان:

اسلام به زن نگاه تکریم‌ و عزت‌بخش دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: امروزه در غرب زن مظهر تبلیغ کالاست و برای لذت‌جویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که نگاه اسلام به زن نگاه تکریم و عزت‌بخش است.

اسلام به زن نگاه تکریم‌ و عزت‌بخش دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حسن فاضلیان بعدازظهر امروز در جمع خواهران بسیجی سپاه شهرستان بهار اظهار کرد: در اسلام برای فعالیت زنان سه عرصه معین شده که نخستین عرصه فعالیت زنان، عرصه تکامل و رشد معنوی و علمی زن، دومین عرصه اجتماعی و سومین عرصه، خانوادگی است.

وی افزود: بین زنان و مردان در عرصه علمی و معنوی تفاوتی در اسلام وجود ندارد و هر دو می‌توانند مراحل رشد و تکامل معنوی را طی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان بیان داشت: آن قدر مقام حضرت زهرا(س) بالا است که انبیاء الهی و پیامبران اولوالعزم نمی‌توانند به مقام فاطمه زهرا(س) برسند.

وی ادامه داد: امروز زنان جامعه اسلامی باید در تمام عرصه‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند و در بحث تربیت فرزندان و همسرداری، رفتار فاطمی را در زندگی خود ساری و جاری کنند.

فاضلیان اضافه کرد: زنان جامعه اسلامی در عرصه اجتماعی نیز هیچ تفاوتی با مردان ندارند و می‌توانند مانند آنها مسئولیت داشته باشند و ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه تنها تفاوت زنان با مردان در عرصه خانواده است، تصریح کرد: این تفاوت نوع نگاه مادران در تربیت فرزندان است و این مادران هستند که می‌توانند با آغوش پرمهر و محبت خود فضای خانه را مملو از دوستی و مهربانی کنند و فرزندانی تحویل جامعه اسلامی دهند که موجب افتخار و عزت برای اسلام باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در ادامه سخنانش به نوع نگاه گذشتگان به زن اشاره کرد و گفت: هم گذشتگان تفریطی و هم اروپای تفریطی در حق زن ظلم کردند.

وی عنوان کرد: گذشتگان دختران را زنده به گور می‌کردند و امروزه نیز در غرب زن مظهر تبلیغ کالا است و به عنوان شی و جنس برای لذت‌جویی از آن بهره می‌برند؛ در حالی که نگاه اسلام به زن نگاه تکریم و عزت‌بخش است.

فاضلیان خاطرنشان کرد: خداوند آن قدر برای مقام زن ارزش قائل شده که در کتاب آسمانی قرآن به دو زن پاکیزه اشاره کرده است، یکی آسیه همسر فرعون و دیگری حضرت مریم که هر دو آنان از زنان پاکیزه بودند.

در پایان ضمن مدیحه‌سرایی در وصف صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) به تعدادی از خواهران بسیجی که نام آنها زهرا، فاطمه، طاهره و صدیقه بود هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/89006/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول