اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان:

نیروهای متخصص باید آماده مقابله با حوادث باشند

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با بیان اینکه سال‌های اخیر حوادث مختلفی همچون زلزله در کشور اتفاق افتاده‌اند، گفت: نیروهای متخصص باید آماده مقابله با حوادث باشند.

نیروهای متخصص باید آماده مقابله با حوادث باشند

محمد حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: حوادث اخیر کشور تلفات مالی و جانی زیادی به همراه داشته‌ است.

وی افزود: برای کاهش خسارات مالی و جانی این حوادث کارشناسان کشور باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

شناخت مقدمه آمادگی و مقابله با حوادث است

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان خاطرنشان کرد: لازمه کسب آمادگی برای مقابله با حوادث شناخت ریشه‌ها و آشنایی با تخریب‌ها است.

حمیدی ادامه داد: برگزاری چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» کمک بسیار زیادی به افزایش دانش نیروهای متخصص می‌کند.

به گفته وی، سیاست اصلی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی در راستای افزایش دانایی اعضای سازمان است.

مهندسان گلستان در همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» شرکت کنند

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از همه مهندسان استان خواست تا با توجه به حادثه‌خیز بودن استان و بروز خسارت‌های جانی و مالی و همچنین خسارت به تاسیسات زیربنایی استان، در چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» که 12 اردیبهشت ماه 1392 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

حمیدی تصریح کرد: حضور اساتید برجسته ملی و بین‌المللی موجب ارتقاء سطح علمی همایش شده و فرصت مناسبی برای هم‌اندیشی مهندسان استان گلستان با این چهره‌های برجسته محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش فوق در افزایش دانایی نیروهای متخصص و کاهش خسارات ناشی از حوادث تاثیر داشته باشد.

چهارمین همایش «مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی» در 13 محور از جمله ساز و کار اصلاح نظام ساخت و ساز و نقش آن در کاهش خسارات ناشی از بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه و طراحی شریان‌های حیاتی شهرها در حوادث طبیعی برگزار می‌شود.

مدل‌سازی و طراحی سازه‌های زیرزمینی در مواقع عادی و بحران، مدیریت بحران در سازه‌های زیرزمینی با نگاهی به تجربیات سایر کشورها، استراتژی‌های توسعه پایدار و نقش آن در مدیریت بحران، نحوه استفاده از برنامه‌ریزی‌های شهری در مدیریت بحران، رابطه شهرهای خلاق با پدافند غیرعامل و عصر اطلاعات و کنترل بحران‌های شهری برخی دیگر از محورهای همایش فوق هستند.

در این همایش اساتید برجسته داخلی و خارجی صنعت ساختمان از جمله دکتر حمیدرضا رونق استاد دانشکده سازه و عمران دانشگاه کوئیزلند استرالیا، دکتر سعید خزایی پدر علم آینده‌پژوهی ایران، دکتر محسن غفوری آشتیانی رئیس اسبق پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و دکتر محمدحسین پاپلی یزدی استاد دانشگاه سوربون فرانسه، حضور می‌یابند.  

انتهای پیام/83003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول