اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مسئولان آتش نشانی گرگان:

اقدام سریع آتش‎نشانی گرگان به یک جوان جان دوباره بخشید

یکی از مسئول آتش‌نشانی گرگان گفت: اقدام سریع عوامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به یک جوان که در یک باشگاه ورزشی دچار حادثه شده بود جان دوباره بخشید.

اقدام سریع آتش‎نشانی گرگان به یک جوان جان دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شامگاه جمعه یک جوان 30 ساله که در باشگاه بدنسازی در گرگان به تنهایی در حال ورزش بود به دلیل استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد دچار تنگی نفس و تشنج شده که با اقدام سریع نیروهای سازمان آتش‎نشانی گرگان نجات یافت و به زندگی برگشت.

در مدت کمتر از 2 دقیقه در محل حاضر بودیم

فرمانده تیم اعزامی به محل حادثه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان با تشریح موضوع حادثه گفت: ساعت 22:19 در پی‎ تماس شخصی مبنی بر نیاز به کمک شخصی در یک باشگاه ورزشی در خیابان چوب‎بری گرگان تیم امداد و نجات این ایستگاه به سرعت و در مدت کمتر از دو دقیقه در محل حاضر بوده و اقدامات نجات را آغاز کرده است.

جوان فقط در تماس با دوستش می‎تواند بگوید کمک من در باشگاه هستم

وی افزود: بنا به گزارش شخص تماس گیرنده این جوان 30 ساله که در باشگاه دچار حادثه شده بوده توانسته با وی تماس بگیرد و فقط می‎تواند بگوید «کمک من در باشگاه هستم».

اکبر نودهی اذعان داشت: در زمانی که ما به محل رسیدیم درب باشگاه قفل بوده و با شکستن درب ورودی به این جوان ورزشکار رسیدیم و پس از انجام اقدامات امدادی وی توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی در خصوص علت این مشکل برای این جوان ورزشکار گفت: با توجه به اینکه در هنگامی که ما به این جوان رسیدیم، ضربان نبض بسیار پایین داشته و از دهان وی کف نیز خارج می‎شده است به احتمال زیاد دلیل این حادثه استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد بوده که خوشبختانه با اقدام سریع تیم امداد و نجات آتش‎نشانی وی به زندگی بازگشت.

حتماً در هنگام ورزش یک نفر همراهتان باشد

این مربی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تاکید کرد: به همه ورزشکاران توصیه می‎کنیم حتماً در هنگام ورزش و تمرین در باشگاه ورزشی به خصوص در باشگاه بدنسازی تنهایی به ورزش نپردازند و حتماً شخصی که بتواند آنها را در این امر یاری کند در باشگاه حضور داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: ورزشکاران توجه داشته باشند که استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد بدون نظارت کارشناسان تغذیه و پزشک امکان بروز چنین حوادثی وجود دارد و حتی ممکن است در مدت طولانی عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در صورت باز بودن مسیر کمتر از 3 دقیقه در محل حادثه هستیم

نودهی در پایان متذکر شد: تمامی همکاران من در ایستگاه‎های مختلف محل خدمت خود در صورتی که خیابان‎ها و مسیرهای منتهی به محل حادثه برای خودروهای امدادی باز باشد و همشهریان به محض شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش‎نشانی راه را برای آنها باز کنند، نیروهای ما در کمترین زمان ممکن که به صورت استاندارد برای همکاران من کمتر از سه دقیقه است در محل حادثه حاضر شده و اقدامات خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول