اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام ملک‌حسینی

مرقد مطهر بی‌‌بی حکیمه در گچساران غبارروبی و عطرافشانی شد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و با حضور حجت‌الاسلام ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

مرقد مطهر بی‌‌بی حکیمه در گچساران غبارروبی و عطرافشانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراسم جشن میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) و آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) امروز و با حضور حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام کرامت‌الله مظاهری نماینده ولی فقیه در سپاه هوا و فضای استان فارس، مسئول دفتر قضایی استان فارس و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جوار این حرم مطهر برگزار شد.

جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمان بقاع متبرکه شهرستان‌های گچساران و باشت نیز در این آیین حضور داشتند.

ایجاد 1800 متر فضای اسکان در حرم بی‌بی حکیمه(س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در این مراسم اظهار کرد: حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون (س) بزرگ‌ترین قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

الله‌کس نجیبی‌فرد افزود: این حرم مطهر به عنوان قطب مهم فرهنگی و گردشگری جنوب کشور بوده که در طول سال و به ویژه در ایام نوروز زائران زیادی از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت این حرم مطهر مشرف می‌شوند.

وی ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه در راستای خدمت‌رسانی به زائران بقاع متبرک این شهرستان تصریح کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران صورت گرفته است.

نجیبی‌فرد بیان کرد: ایجاد افزون بر یک‌هزار و 800 متر فضای اسکان از جمله اقدامات و فعالیت‌های مطلوبی بوده که رضایتمندی زائران را در پی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ایجاد یک‌هزار و 100 متر مربع فضای سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این اداره در راستای رفاه حال زائران حرم بی‌بی حکیمه(س) عنوان کرد.

نجیبی‌فرد با بیان این‌که علاوه بر اقدامات عمرانی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی در این حرم مطهر اجرایی شده و می‌شود، به ارائه گزارشی از طرح آرامش بهاری در ایام نوروز پرداخت.

وی یادآور شد: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز با حضور 13 نفر از مبلغان و روحانیون برجسته حوزه علمیه قم در جوار حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) برگزار شد.

نجیبی‌فرد افزود: برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی، برگزاری ادعیه‌ها در طول هفته، برگزاری نماز جماعت روزانه در دو نقطه از حرم مطهر، برگزاری هر شب مسابقات فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب و اهدای جوایز به برندگان این مسابقات به تعداد هر شب 15 نفر از جمله فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در این طرح بود.

وی با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای گچساران در خدمت‌رسانی به زائران این حرم مطهر ابراز داشت: اسکان زائران، ارائه خدمات پزشکی ، بهداشتی و امکانات رفاهی در حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) نسبت به سال گذشته به صورت مطلوب‌تری صورت گرفت.

به گزارش فارس، حضرت بی‌بی حکیمه‌خاتون (س) دختر بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است.

مرقد مطهر ایشان در 80 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده و سالانه هزاران زائر از سراسر کشور و از کشورهای حوزه خلیج فارس برای زیارت حرم مطهر بی بی حکیمه(س) به گچساران سفر می‌کنند.

انتهای پیام/82014/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول