اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه گلستان:

دستگاه‌های اجرایی اموال منقول و غیرمنقول خود را بیمه کنند

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه استان گلستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند اموال منقول و غیرمنقول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند.

دستگاه‌های اجرایی اموال منقول و غیرمنقول خود را بیمه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر میرزایی پیش از ظهر امروز در کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی، تأمین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری ساختمان‌ها، آتش‌نشانی، مواد خطرناک و انتقال و تدفین متوفیان استان گلستان اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت طی دستوری از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید شده که پرداخت و جبران خسارت بر اثر حوادث غیرمترقبه به بخش تملک‌دارایی‎ها و تاسیسات زیربنایی از محل منابع اعتباری سازمان مدیریت بحران، امکان‌پذیر نبوده و باید از طریق شرکت‎های بیمه‎ای انجام پذیرد.

وی با اشاره به بیمه بیش از 90 درصد اماکن مسکونی و تجاری در شهرهای استان گلستان خاطرنشان کرد: این موضوع اسباب آرامش شهروندان گلستانی را فراهم ساخته است.

بیمه اماکن مسکونی روستایی گلستان در حال پیگیری است

میرزایی یادآور شد: با تمهیدات به عمل آمده و هماهنگی‌های به عمل آمده برنامه بیمه اماکن مسکونی روستاهای استان در حال پیگیری است.

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه استان گلستان با اشاره به دیگر فعالیت‌های کارگروه بیمه و بازسازی تصریح کرد: از سال گذشته با اجرای طرح زینب(س) در گلستان، ضمن شناسایی هیئت‌های فعال مذهبی، جلسات آموزشی مرتبط با موضوع برگزار شد.

این کارشناس مسئول مدیریت بحران استان گلستان متذکر شد: این طرح به دنبال آن است تا هیئت‌های مذهبی بتوانند در مواقع بحران برنامه بازتوانی روحی و معنوی آسیب‌دیدگان ناشی از بلایای طبیعی را اجرا کنند.

اعزام هیئت‌های مذهبی برای بازتوانی خسارت‎دیدگان آذربایجان‌شرقی

میرزایی ادامه داد: بر این اساس در سال گذشته برای تمرین عملی هیئت مذهبی به سرپرستی مدیریت بحران و بهداشت استان به منطقه زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعزام شد.

وی تصریح کرد: اجرای مانور طرح زینب در روستای زیارت گرگان از دیگر برنامه‌هایی بود که به منظور آمادگی عناصر اجرایی این طرح با حضور معاون بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه استان گلستان با اشاره به موضوع سایت ماشین‎آلات مدیریت بحران استان افزود: جانمایی و تملک زمین برای ایجاد این سایت مراحل پایانی خود را می‎گذراند که پس از تکمیل فرایند کاربری، استقرار ماشین‌آلات انجام می‎پذیرد.

شناسایی اماکن برای ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری در گلستان

وی با اشاره به تاکید کشور برای ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری در سطح کشور یادآور شد: در حال شناسایی اماکن دارای ویژگی لازم در شهرهای مختلف استان هستیم تا این پروژه را نیز اجرایی کنیم.

به گفته ناظر و نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه استان گلستان؛ پس از شناسایی و آماده‌سازی سایت‎ها، تجهیزات مورد نیاز برای اسکان در مواقع اضطراری در محل استقرار می‌یابد.

تقسیم کارگروه‌ها به پنج کارگروه برای خدمات بهتر

میرزایی با اشاره به طولانی بودن عنوان کارگروه و در بر گرفتن عناوین کاری مختلف در این مجموعه اذعان داشت: با توجه به تجربه دیگر استان‎ها و بررسی انجام گرفته در جلسات کارگروه تصمیم گرفته شد که این کارگروه به پنج زیر کارگروه تقسیم شود.

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه بیمه استان گلستان ادامه داد: شرح وظایف این کارگروه مورد تصویب اعضا قرار گرفته و هم‌اکنون با ترسیم برنامه‎ها و منطبق با وظایف پیش‌بینی شده در قانون به انجام وظایف خود می‌پردازد.

در فصل پنجم آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور تعداد 14 کارگروه پیش‌بینی شده که حکم ریاست هر کارگروه در استان‌ها توسط استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ می‌شود.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول