اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

مطهری جایگاه ویژه‌ای در مکتب سیاسی تشیع دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: استاد شهید مرتضی مطهری دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در مکتب سیاسی تشیع است.

مطهری جایگاه ویژه‌ای در مکتب سیاسی تشیع دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمد محسن‌زاده امروز در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی‌سیاسی و روز معلم در نمازخانه سپاه این شهرستان، اظهار کرد: استاد شهید مرتضی مطهری دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در مکتب سیاسی تشیع است.

وی افزود: در زمان شهید مطهری مکتب‌های سوسیالیست و کاپیتالیسم به اوج خود رسیده بودند که شهید مطهری در مقابل همه ایستاد.

این مسئول با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد امسال، اذعان کرد: با توجه به تکثر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، باید گزینه اصلح را طبق شاخصه‌های مقام معظم رهبری بررسی کرده و انتخاب کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهلیت رئیس جمهور، تصریح کرد: این اهلیت از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است که در نهج البلاغه نیز به آن اشاره شده و در طول تاریخ افرادهایی بودند که چنین جایگاه‌هایی را کسب کرده اما اهلیت آن را نداشتند.

حسن‌زاده افزود: در طول انقلاب شهید رجایی و مقام معظم رهبری دو رئیس جمهوری بودند که اهلیت داشتند و در این مسند قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دولت‌های سازندگی و اصلاحات و فعلی اهلیت لازم را نداشته و ضربه‌ای را به نظام وارد کردند، افزود: تمام این عوامل دست به دست هم داده و ده‌ها فساد مالی را به بار می‌آورد که امروزه برای نظام به یک معضل تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان درباره فرمایش‌های رهبری در زمینه نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم، یادآور شد: این موارد باید مورد توجه برای انتخاب شخص اصلح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه حضرت آقا از سال 84 تا به امروز نسبت به دولت سیر نزولی را داشته است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در هنگام تنفیذ حکم احمدی‌نژاد در سال 84 وی را فردی انقلابی، کار آزموده، ساده‌زیست و... عنوان کردند که در سال 88 و تنفیذ حکم دولت دهم این موارد تنزل پیدا کرده است.

محسن‌زاده با بیان اینکه خدمات دولت نهم و دهم، ده‌ها برابر بیشتر از دولت‌های سازندگی و اصلاحات بوده است، تصریح کرد: از جمله نقاط قوت این دولت ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل، افتخار به انقلابی‌گری، ساده‌زیستی و به‌دور از تجمل، استکبار ستیزی، ارتباط مستقیم با مردم در سفرهای استانی، پرکاری، روحیه نشاط جوانی و جوانگرایی است.

وی شعار عدالت‌طلبی، شجاعت و قاطعیت، تمرکززدایی از پایتخت، سرعت عمل در کارها و برخی اقدام‌های خوب اقتصادی از جمله سهام عدالت و تسهیلات صندوق مهر رضا و هدفمندی یارانه‌ها در صورت اجرای درست و مبارزه با روند غرب باوری و ... را از دیگر شاخصه‌های برجسته دولت فعلی ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نکات ضعف دولت را عدم شناخت درست پدیده‌ای مانند بیداری اسلامی، مشکلات مربوط به معیشت قشرهای ضعیف در دولت دهم و عدم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد.

وی بی‌توجهی به تولید ملی، عدم مدیریت منابع ارزی، بی‌توجهی به وحدت و انسجام ملی و تقصیرها را به گردن دیگران انداختن را بخشی از این ضعف‌ها دانست.

حسن‌زاده متذکر شد: کم‌توجهی به مقوله فرهنگ مانند بها دادن به جریان انحرافی که از لحاظ اعتقادی منحرف است، قطع هزینه‌های تبلیغ دین، عدم تحقق برخی وعده‌های قطعی، ضعف در ولایت‌پذیری مانند 11 روز خانه‌نشینی و کم‌توجهی به قانون از دیگر ضعف‌های دولت احمدی‌نژاد است.

وی غلیظ کردن ادبیات دینی بدون عمل، کم‌توجهی به نظر علما و مراجع، عدول از اصولگرایی، میدان دادن به هوای نفس اطرافیان و حاشیه‌سازی در دولت، دخالت در انتخابات، شتابزدگی در امور و بی‌توجهی به عقل جمعی و موازی‌کاری را از دیگر موارد ضعف دولت عنوان کرد.

در پایان همایش مذکور تعداد 40 نفر از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی فومن تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول