اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه مشاور رئیس جمهور با مدیران استان کردستان عنوان شد

افتتاح 3 پروژه راهسازی کردستان در خرداد ماه

مشاور عالی رئیس جمهور از افتتاح 57 کیلومتر مسیر بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، پروژه همدان قروه و محور سنندج - مریوان به طول 17 کیلومتر تا خرداد ماه خبر داد.

افتتاح 3 پروژه راهسازی کردستان در خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نشست محرابیان با مدیران دستگاه‌های دولتی کردستان سه‌شنبه شب در محل استانداری کردستان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به این اداره در راستای احداث پروژه بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب گفت: از مجموع 19 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار این طرح، 10.5 میلیارد تومان آن مربوط به تخصیص سال 92 بوده که نیاز جدی به جذب این رقم وجود دارد.

وی در خصوص پروژه همدان قروه با اشاره به پیشرفت 50 درصدی طرح عنوان کرد: به منظور ساخت 17 کیلومتر از مسیر محور سنندج- مریوان نیاز به جذب 6 میلیارد تومان اعتبار داریم.

پس از صحبت‌های وی مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به تزریق بودجه مورد نیاز بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب خواستار ساخت 57 کیلومتر این طرح تا پایان خرداد ماه جاری شد.

علی‌اکبر محرابیان خاطرنشان کرد: علاوه بر 40 میلیارد تومان کل اعتبار سال 92 مبلغ 40 میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش اوراق مشارکت به این پروژه تزریق خواهد شد.

مشاور عالی رئیس جمهور نسبت به اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار محور سنندج - مریوان نیز قول مساعد داد و افزود: تا آخر خرداد ماه 17 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: به منظور تکمیل 22 کیلومتر دیگر این مسیر 23 میلیارد تومان اعتبار تزریق خواهد شد تا ادامه این محور در شهریور ماه افتتاح شود.

محرابیان در رابطه با پروژه کنارگذر شهرستان سقز تصریح کرد: پیمانکار طرح از روز 14 اردیبهشت با ظرفیت کامل عملیات ساخت را آغاز و ظرف حداکثر 12 ماه پروژه را به همراه پل تحویل خواهد داد.

بهره‌برداری از مجتمع توانبخشی شاهد کردستان در خرداد ماه

در ادامه این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به ساخت مجتمع توانبخشی شاهد سنندج در دو فاز بیان داشت: بخش فرهنگی ورزشی پروژه توسط مسکن و شهرسازی و توانبخشی این مجتمع توسط بنیاد شهید پیگیری می‌شود.

محمد سلیمانی با اشاره به پیشرفت 91 درصدی فاز ورزشی طرح، اعتبار آن را 2 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 50 درصد این مبلغ سال گذشته اختصاص یافت و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز قرار است اواخر تیر ماه به طرح تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: 500 میلیون مازاد طرح در ادامه ساخت پروژه‌ نیاز شده است.

رئیس بنیاد شهید کردستان در خصوص برآورد مالی فاز توانبخشی مجتمع شاهد گفت: از مجموع 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه مورد نیاز تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص یافته است.

سلیمانی با بیان پیشرفت 97 درصدی ساختمان فاز توانبخشی مجتمع مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای تکمیل ساخت و 600 میلیون تومان دیگر برای تجهیز پروژه، مورد نیاز عنوان کرد.

پس از سخنان وی مشاور عالی رئیس جمهور با تأکید بر اختصاص مبالغ مورد نیاز این طرح گفت: هر دو فاز مجتمع شاهد طی هفته نخست خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/79012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول