اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

قرارگیری مدیران در مقابل شوراها بی‌احترامی به مردم است

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه شوراها در نظام اسلامی ایران، گفت: مدیران نباید در مقابل شوراهای اسلامی قرار گیرند چرا که این عمل نوعی بی‌احترامی به مردم است.

قرارگیری مدیران در مقابل شوراها بی‌احترامی به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در دیدار شوراهای اسلامی استان کردستان ضمن تبریک به مناسب روز تشکیل شوراهای اسلامی، شوراهای اسلامی را نماینده مردم خواند و اظهار کرد وظیفه آنان در قبال مطالبات مردمی و برآورد کردن نیازهای آنان بسیار سنگین‌ است.

وی مسئولیت در هر پستی را به منزله جایگاهی برای خدمت به مردم نام برد و گفت: بدون شک در مسیر خدمت به مردم مشکلاتی وجود دارد که باید با بالا بردن آستانه تحمل مسیر را برای رفع موانع و ارائه خدمت صادقانه فراهم کرد.

وی تلاش در راستای جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مهم‌ترین رسالت مسئولین و شوراها در شرایط کنونی دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات به معنی قدردانی از نگاه و توجه ویژه رهبر، نظام و دولت به این خطه از میهن اسلامیمان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم کردستان در انتخابات پیش‌رو توفیقی الهی است و باید شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردمی از حداکثر توان خود برای پوشاندن جامه عمل به این مهم استفاده کنند.

وی تلاش در زمینه انتخاب فردی اصلح به عنوان رئیس جمهور و شوراهای اسلامی از سوی مردم را یکی دیگر از رسالت‌های شوراهای اسلامی برشمرد و بر آن تاکید کرد.

به گفته وی، تلاش در راستای تحقق شعار حماسه اقتصادی نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان است و نقش شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در این راستا به ویژه در بحث جذب سرمایه‌گذاران تعیین‌کننده است.

وی به پیشرفت‌های استان در حوزه‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی قدم‌های بزرگی در استان برداشته شده است.

به گفته وی، استان کردستان با وجود همه محدودیت‌ها در زمینه جذب اعتبارات و تسهیلات کشاورزی جزو استان‌های برتر بوده و ضمن جذب کامل سهمیه خود توانسته‌ایم اعتبارات اضافه‌تری نیز برای استان جذب کنیم.

وی با اشاره به جذب 100 میلیارد تومان اعتبارات توسعه کشاورزی در آینده نزدیک اظهار کرد: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران با هدف ایجاد تحول در بخش معدن استان نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه هرچه بیشتر بخش معدن استان تمام اختیارات جذب سرمایه‌گذاران از سوی دولت و وزارت به کارگروه توسعه معادن استان داده شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

وی خواستار جذب جوانان تحصیل‌کرده برای فعالیت در این عرصه از سوی شوراهای اسلامی شد و گفت: باید با جذب جوانان تحصیل‌کرده مسیر توسعه و آبادانی استانی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی از شوراهای اسلامی به عنوان چکیده‌ و خلاصه‌ای از مردم نام برد و گفت: خدمت به مردم و شوراها وظیفه مدیران بوده و هیچ‌گونه کم‌کاری در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: هیچ مدیری نمی‌تواند در مقابل شوراها باشد چرا که شوراها برای رفع مشکلات مردم انتخاب شده‌اند و هر بی‌احترامی از سوی مسئولین به آنان نوعی بی‌احترامی به دولت و نظام است.

وی تصریح کرد: مدیران باید پاسخگو و در خدمت شوراها باشند و اگر مشکلی در این راستا در هر کدام از شهرستان‌ها وجود داشته باشد به محض اعلام از سوی شوراها، به صورت قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از نیروهای بومی در سمت‌های مختلف اظهار کرد: بیش از 98 درصد از مدیران استانی که در طول چند سال اخیر بکارگیری شده‌اند بومی استان هستند.

به گفته وی، درحال حاضر 47 فرزند شهید در بدنه مدیریتی استان بکارگیری شده و در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد فرهنگ بهره‌گیری از توانمندی نیروهای بومی از مهم‌ترین اولویت‌های ما است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با بکارگیری نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده بومی آنها را برای حضور در بدنه مدیریت استان و حتی خارج از استان پرروش دهیم.

وی در پایان مردم استان کردستان را مردمانی قدرشناس دانست و گفت: برخی از مسئولین در قبال خوب بودن مردم بد عمل می‌کنند که به عنوان مسئولان استان کم‌کاری در خدمات‌رسانی را نمی‌پذیرم و به شدت با این موارد برخورد خواهم کرد.

انتهای پیام/79002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول