اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور اعلام کرد

اختصاص 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت به طرح‌های آبی کردستان

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور از اختصاص 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت به طرح‌های آبی کردستان خبر داد.

اختصاص 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت به طرح‌های آبی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر محرابیان در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سال جاری با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه دولت در سه مرحله طرح‌های مهر ماندگار به لیست طرح‌های کردستان اضافه شد، اظهار کرد: در حال حاضر 47 پروژه مهر ماندگار با سرمایه‌گذاری به نرخ سنواتی 5 هزار و 500 میلیارد تومان در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با میزان سرمایه مذکور در پروژه‌های مهم و زیربنایی استان گام بزرگی در پیشرفت و توسعه استان به خصوص در زمینه زیرساخت‌ها برداشته شده است.

محرابیان بیان داشت: بیشتر پروژه‌های مهر ماندگار کردستان که مورد درخواست مردم نیز بوده‌اند در حوزه راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، بهداشت و طرح های صنعتی است. 

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور عنوان کرد: امروز با بازدید از روند اجرای تعدادی از طرح‌های مهر ماندگار کردستان از به بهره‌برداری رسیدن اغلب طرح‌ها در زمان مقرر امیدوار شدیم.

محرابیان ادامه داد:  زمانی که دو مرحله طرح به لیست اولیه طرح‌های مهر ماندگار کردستان اضافه شد یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما به بهره‌برداری نرسیدن این طرح‌ها در زمان تعیین‌شده آنها بود.

وی تصریح کرد: برخی از طرح‌هایی که به لیست مهر ماندگار اضافه شد از پیشرفت کمی برخوردار بودند لذا عمده دغدغه ما از اتمام این طرح‌ها در زمان تعیین شده بود که امروز بخش قابل توجهی از این نگرانی‌ها مرتفع شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: سال گذشته علی‌رغم آگاهی به این مطلب که اتمام بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج در چند ماه امکان پذیر نیست ولی آن را در لیست طرح‌های مهر ماندگار قرار دادیم.

رئیس ستاد مهرماندگار کشور دلیل قراردادن بیمارستان کوثر در لیست طرح‌های مهر ماندگار را بهره‌مندی این بیمارستان از اعتبارات ویژه ذکر کرد و اظهار داشت: با اعتباراتی که اخیرا به این طرح اختصاص یافت امیدورایم امسال به مردم تحویل داده شود.

محرابیان اضافه کرد: بخش عمده‌ای از طرح‌های مهر ماندگار کردستان یا به اتمام رسیده یا در آستانه بهره‌برداری است.

وی بیان داشت: با وجود محدودیت‌های فراوانی که در بودجه 91 وجود داشت اعتبارات اغلب طرح‌های مهر ماندگار استان تخصیص 100 درصدی داشتند.

وی تصریح کرد: خوشبحتانه  سال گذشته در استان کردستان هیچ انحراف و جابه‌جایی در اعتبارات اتفاق نیفتاد و تمامی آنها در محل تعیین شده مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار 8 استان کشور به منظور فروش اوراق مشارکت به صورت استانی انتخاب شدند، اعلام کرد: خوشبختانه امروز شاهد رقم قابل توجهی در جذب اوراق مشارکت در این استان‌ها هستیم.

محرابیان در پایان از اعطای سهم قابل توجهی اوراق مشارکت به استان کردستان در سال جاری خبر داد و گفت: امروز پیشنهاد تخصیص 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت در بخش آب استان داده شد که بعد از بررسی‌های لازم اعلام می‌شود و درصورت امکان جذب بالاتر این رقم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/79003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول