اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

نظام پزشکی مسئول پیگیری امحای زباله‌های عفونی شد

در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، سازمان نظام پزشکی موظف شد تا در طول سه ماه موضوع امحای زباله‌های عفونی را به نتیجه برساند.

نظام پزشکی مسئول پیگیری امحای زباله‌های عفونی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری در شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و بعد از گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد وضعیت زباله‌های عفونی اظهار کرد: اگر در یک محله یا یک شهر موضوعی به بحران تبدیل شود باید هرچه داریم را برای مهار و رفع آن بحران به کار گیریم، اما معتقدم موضوع تولید زباله‌های عفونی و نحوه جمع‌آوری و امحاء ان هنوز در این استان به یک بحران تبدیل نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث زباله‌های خطرناک و عفونی اکنون در وضعیت حاد و بحرانی نیستیم، افزود: البته این بحرانی نبودن به منزله بی‌توجهی به موضوع نیست و باید آن را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم.

وی، مسئول پیگیری موضوع زباله‌های عفونی را سازمان نظام پزشکی دانست و گفت:‌ در مدت سه ماه فرصت دارید تا برای این موضوع که اکنون بحران نیست، اما اگر به آن بی‌توجه باشیم در آینده به بحران تبدیل می‌شود را به یک نتیجه مشخص برسانید.

صابری تصریح کرد: آموزش تفکیک زباله‌های عفونی از زباله‌های معمولی، تفکیک زباله‌ها از مبدأ تولید آن‌ها و در نظر گرفتن تعرفه‌های سنگین برای حمل و امحاء زباله‌های عفونی از جمله کارهای مؤثر در این زمینه است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، امحاء زباله‌های عفونی را اقدامی لازم و ضروری برای حفظ سلامتی جامعه دانست و اضافه کرد: نظام پزشکی در طول سه ماه دستورات و تدابیر لازم را به اجبار پزشکان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نسبت به خرید دستگاه امحاء زباله و یا امحای این زباله‌های عفونی به طریق دیگر، به کار ببندند.

به گزارش فارس، شهردار یاسوج نیز در این شورا با اشاره به اهمیت سالم‌سازی زباله‌ها و بی‌خطر کردن زباله‌های عفونی گفت: اگر می‌خواهیم بخش خصوصی وارد موضوع امحاء زباله شود، باید برآوردهای تولید هر کیلو زباله و هزینه‌های آن را برآورد کنیم تا درآمدزایی و مقرون به صرفه بودن آن مشخص و بعد از آن به مزایده گذاشته شود.

قباد نگین‌تاجی ادامه داد: دستگاه‌ها و مراکز تولید زباله‌های عفونی نیز باید مکلف شوند که در صورت ورود بخش خصوصی به این موضوع، زباله‌های خود را برای امحاء به آن‌ها تحویل دهند.

وی از همکاری و آمادگی شهرداری در این زمینه خبر داد.

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد تا دستگاه‌ها از طریق ذی‌حسابان خود هیچ پولی را برای خرید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی اختصاص ندهند و میراث فرهنگی نیز در رستوران‌ها و تفریح‌گاه‌ها با جدیت با این موضوع که سلامت مردم را به خطر انداخته است مقابله کنند.

انتهای پیام/82005/ذ30پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول