اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر گیلان آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر استان خبر داد.

طرح تفکیک زباله از مبدأ در 40 شهر گیلان آغاز شد

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در گیلان، اظهار کرد: این طرح در 40 شهر گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در شهر رشت بیش از 30 هزار خانوار زیرپوشش طرح تفکیک از مبدأ قرار گرفتند، گفت: قبل از سال جدید تمام شهرداری‌ها موظف شدند این طرح را اجرایی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک از مبدأ جزو ارزیابی عملکرد شهرداران محسوب می‌شود، تصریح کرد: کاهش وزن و زباله در عملکرد شهرداران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی جلوگیری از ایجاد مراکز جدید دفن زباله را یکی از اقدام‌های مهم محیط زیست گیلان عنوان کرد و افزود: با وجود سختی در انجام این کار، اما موفق شدیم از ایجاد مراکز دفن زباله در لنگرود، ماسال، شاندرمن و صومعه‌سرا جلوگیری کنیم.

عبدوس درباره پیگیری محیط زیست استان در فعالیت کارخانه کمپوست شرق گیلان در رودسر، اذعان کرد: با پیگیری‌های زیاد این کارخانه ساخته و دو بار در سفرهای استانی هیئت دولت افتتاح شد اما از آن بهره‌برداری صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های قضایی شهردار رودسر روند بهره‌برداری از کارخانه را دنبال کرد اما مشکلات زیادی در راستای فعالیت کارخانه کمپوست رودسر وجود دارد که پیگیر برطرف شدن آنها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تشکیل کارگروه مدیریت پسماند را از دیگر اقدام‌های این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: در گیلان مرکز دفن پسماند صنعتی وجود ندارد که برای احداث آن تلاش‌هایی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات احداث مرکز دفن پسماند صنعتی در لوشان انجام شده و باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

عبدوس با اشاره به اهمیت وجود مرکز دفن پسماند صنعتی در لوشان اذعان کرد: این مرکز می‌تواند زباله‌های استان‌های همجوار را نیز تحویل بگیرد.

وی تهیه بانک اطلاعاتی پسماند در گیلان را از دیگر اقدام‌های حفاظت محیط زیست استان ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول