اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

24 اردیبهشت

چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس ایران برگزار می‌شود

مدیر مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس ایران با نگاهی به ساختار و کارکرد مجالس ایران (1334-1331) در دوره‌های هفدهم و هجدهم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس ایران برگزار می‌شود

علی ططری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس ایران با نگاهی به ساختار و کارکرد مجالس ایران در دوره‌های هفدهم و هجدهم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر‌ علمی چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس بیان داشت: از مجموع چکیده‌های ارسالی به دبیرخانه همایش، پس از داوری و ارزیابی نهایی کمیته علمی، 91 عنوان پذیرفته شد و در مجموعه چکیده مقالات که در روز برگزاری نشست منتشر می‌شود، به چاپ خواهد رسید.

ططری ابراز داشت: ضمناً در بررسی نهایی، اصالت منبع در نگارش چکیده‌ها نیز مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار گرفت که همین امر به حذف تعدادی از چکیده‌های ارسالی انجامید.

وی اسامی بخشی از نویسندگان چکیده‌های مقالات برگزیده این نشست را معرفی کرد و افزود: در بخش فعّالیت مطبوعات طی مجالس هفدهم و هجدهم شورای ملی خانم‌ها رقیه آقابالازاده شللو و الهام رجایی برگزیده شدند.

ططری در بخش علل کشمکش دکتر مصدّق و مجلس هفدهم خانم‌ها زهرا حسین هاشمی، فاطمه علیان و علی اخضری را معرفی کرد.

وی تصریح کرد: همچنین زهرا حسین هاشمی، فاطمه علیان و علی اخضری در بخش انطباق لوایح و اصلاحات دکتر مصدّق با مبانی اسلامی برگزیده شدند.

دبیر علمی چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس افزود: آخرین فرصت ارسال اصل مقالاتی که چکیده آن از سوی کمیته داوری پذیرفته شده است، شنبه 24 فروردین خواهد بود و پس از گذشت این تاریخ مقاله‌ای پذیرفته نخواهند شد.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از پژوهشگرانی که چکیده مقالات آنان پذیرفته شده است، تقاضای تمدید زمان ارسال مقاله را داشتند، با موافقت کمیته اجرایی نشست، مهلت ارسال اصل مقالات تمدید شد، اما این فرصت دیگر قابل تمدید نیست.

ططری اضافه کرد: تا پیش از پایان سال 91؛ 30 اثر (اصل مقاله) به دبیرخانه این همایش ارسال شده که مورد ارزیابی کمیته قرار گرفت و باقی مقالات نیز پس از ارسال به دبیرخانه در اختیار داوران قرار داده خواهد شد.

وی در پایان از تمام پژوهشگران و محققانی که چکیده مقالات آنان مورد تأیید کمیته علمی قرار گرفته است، تقاضا کرد تا در موعد مقرر اصل مقالات خود را ارسال کنند تا کمیته علمی فرصت کافی برای بررسی مقالات ایشان را داشته باشند.

گفتنی است این نشست در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پیش از این کتابخانه مجلس تجربه برگزاری سه دوره از نشست‌های تخصصی تاریخ مجلس را در کارنامه خود دارد.

همه محققان و پژوهشگران می‌توانند با شماره تلفن 33125515 و پست الکترونیکی asnadlib@gmail.com برای پاسخگویی به سئوالات از طریق مسئولان این نشست اقدام کنند.

انتهای پیام/77012/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول