اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

مجلس پیگیر مصوبه جدایی پنج نقطه از اصفهان است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برای اینکه از تنش‌های احتمالی در این بخش جلوگیری شود مجلس برای انحلال این مصوبه وارد عمل شده است و در حال پیگیری آن است.

مجلس پیگیر مصوبه جدایی پنج نقطه از اصفهان است

محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه جدا شدن پنج نقطه از اصفهان و واگذاری آن به شهرکرد ایجاد تنش در منطقه می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه در پی تصمیمی اشتباه از سوی هیئت دولت که در آذرماه سال گذشته مصوب شد، پنج نقطه از استان اصفهان واقع در شهرستان چادگان به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

وی ادامه داد: این اقدام دولت در این برهه از زمان و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات می‌تواند به نحوی در منطقه ایجاد ناامنی کند که در این راستا از مسئولان می‌خواهم تا برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های احتمالی بین مردم اقدامات لازم برای انحلال این مصوبه کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اعلام این مطلب که واگذاری پنج نقطه از شهرستان چادگان برای تبدیل بخش به شهرستان بود، اظهار کرد: هدف دولت از این اقدام سیاسی برای جلب نظر بوده و بیشتر وجهه تبلیغاتی دارد.

وی اضافه کرد: دولت به جای اینکه به فکر ایجاد آرامش در منطقه باشد با تصویب لایحه الحاق پنج نقطه استان اصفهان به شهرکرد بیشتر بر اختلافات بین این دو استان دامن می‌زند.

اسفنانی ورود مجلس را برای حل این بحران ضروری دانست و گفت: برای اینکه از تنش‌های احتمالی در این بخش جلوگیری شود مجلس برای انحلال این مصوبه وارد عمل شده است و در حال پیگیری آن است.

وی در پایان این بخش از صحبت‌های خود ادامه داد: امیدواریم در ارائه این مصوبه از سوی دولت عمدی در کار نبوده و تمام تصمیمات به اشتباه در دولت گرفته شده باشد.

نماینده مردم فریدونشهر، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود به مصوبه جدید دیگری در دولت اشاره کرد و افزود: شایع شده که در دو هفته گذشته در دولت مصوبه‌ای در ارتباط با تعیین خط مرزی اصفهان گذرانده شده که در این مصوبه مشخص شده که رودخانه زاینده رود خط مرزی اصفهان شهرکرد محسوب شود که در این صورت سد زاینده رود به صورت مشترک مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق صحت داشته باشد سبب درگیری و اختلافات قومی در منطقه می‌شود که تبعات بسیار سنگینی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/63015/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول