اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی دهگلان مطرح کرد

اختصاص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران برای توسعه صنایع تبدیلی در دهگلان

رئیس شورای اسلامی شهرستان دهگلان گفت: باید با اختصاص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران بستر لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و رفع مشکلات مردم در این شهرستان فراهم شود.

اختصاص تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران برای توسعه صنایع تبدیلی در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قاسمی ظهر امروز در دیدار شوراهای اسلامی کردستان با استاندار اظهار داشت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در راستای شفاف‌سازی خدمات نظام و دولت همواره تلاش کرده‌اند.

به گفته وی، خدمات نظام اسلامی چیزی نیست که مردم آن را نبینند چراکه مردم ما مردمی قدرشناس بوده و حتی کوچکترین خدمات را ارج می‌نهند.

رئیس شورای اسلامی دهگلان تصریح کرد: ایجاد سایت‌های خبری و انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها به منظور معرفی خدمات از سوی شوراهای استان نشان از انجام درست وظیفه آن‌ها در این حوزه بوده است.

قاسمی تصریح کرد: در کنار بیان نکات مثبت نباید از کارهای انجام نشده نیز به راحتی و سهولت گذشت و بیان نارسایی‌ها نیز با هدف تلاش برای رفع آن‌ها از وظایف شوراها به عنوان نمایندگان منتخب مردم بوده و نباید آن را نادیده‌ گرفت.

وی به جایگاه رفیع شوراها از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: جایگاه شوراها در قانون اساسی کشور به صورت ویژه دیده شده اما شوراها متأسفانه در عمل جایگاه خود را به‌دست نیاورده‌اند.

به گفته رئیس شورای اسلامی دهگلان، متأسفانه مدیران و مسئولین همواره شوراها را در مقابل خود می‌بینند و این مهم موجب شده که شوراهای اسلامی عملاً هیچگاه جایگاه اصلی خود را نداشته باشند.

قاسمی پرداختن برخی از شوراها به مسائل حاشیه به جای اصل را از دیگر عوامل نادیده گرفتن جایگاه اصلی و قانونی شوراهای اسلامی با گذشت سه دوره از فعالیت‌های آنان عنوان کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از مسئولین و شوراهای استان با وظایف اصلی خود آشنایی کاملی ندارند.

وی در ادامه به برخی از مشکلات شهرستان دهگلان پرداخت و گفت: با وجود گذشت چهار سال از تبدیل دهگلان به شهرستان، مردم با مشکلات زیادی به‌ویژه در زمینه اسقرار نیافتن اداره‌ها روبه‌رو هستند.

رئیس شورای اسلامی دهگلان تصریح کرد: کندی روند ساخت بیمارستان یکی از مشکلات مردم در این شهرستان است که باید با پیگیری از سوی مسئولین زمینه ساخت و بهره‌برداری از این پروژه با توجه به نیاز مردم در کوتاه‌ترین زمان فراهم شود.

قاسمی از شهرستان دهگلان نیز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان نام برد و گفت: ایجاد امکانات لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و همچنین احداث سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی از دیگر نیازهای مردم این شهرستان است.

وی خواستار معرفی سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات ویژه برای ایجاد سرمایه‌گذاری از سوی آنان در این شهرستان شد و گفت: باید با دادن تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران بستر لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و رفع مشکلات مردم در این شهرستان فراهم شود.

قاسمی فعال نبودن شبکه دیجیتالی در دهگلان را دلیل عدم نگاه عادلانه مسئولان صدا و سیما به این شهرستان عنوان کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردمی در برنامه‌های مختلف بسیار برجسته و کلیدی بود و نبود شبکه‌های دیجیتالی در این شهرستان ضعف است.

رئیس شورای اسلامی دهگلان در پایان تصریح کرد: مسئولین و مدیران در زمینه رفع مشکلات شهرستان‌ها باید نگاهی عادلانه داشته باشند.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول