اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

شورای اسلامی به عنوان اتاق فکر برنامه‌های اجرایی عمل کند

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه شورای اسلامی باید به عنوان اتاق فکر برنامه‌های اجرایی شهر و روستا عمل کند، گفت: بخشی از شعار امسال متوجه شوراهاست.

شورای اسلامی به عنوان اتاق فکر برنامه‌های اجرایی عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستای قروه که در کانون شهید مطهری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌گیری از خلاقیت جوانان در کنار تجربه بزرگان می‌توان شورای اسلامی با پشتوانه قدرتمند فکری و عملی داشت.

وی با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر شوراها و تلاش در راستای برطرف کردن آن تصریح کرد: هر کس در دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان عضو شورای اسلامی انتخاب می‌شود باید تمامی نقاط قوت شوراهای گذشته را دارا باشد و نقاط ضعف آن را اصلاح کند.

احیا جمع‌آوری و نظام‌مند کردن ابتکارات و نوآوری‌های جدید، برنامه‌سازی و تصمیم‌سازی در اتاق فکر شورا را موجب حصول نتایج مطلوب در اداره جامعه دانست.

امام جمعه شهرستان قروه به شعار سال جاری اشاره کرد و افزود: بخشی از شعار امسال متوجه شوراهاست آنها در بخش اقتصادی نیز تاثیرگذار هستند و زمینه پیشرفت و آبادانی شهر و روستا را فراهم می‌کنند.

احیا، بعد اسلامی انقلاب اسلامی را عامل مهم انجام حرکت‌های بزرگ در دنیا برشمرد و ادامه داد: با بهره‌گیری از نظریه‌های سازنده مکتب اسلام می‌توانیم جریان اجرایی وسیعی را در دنیا پیاده کنیم که بخشی از آن تاکنون محقق شده است.

خطیب جمعه قروه با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید پیشقراولان فرهنگ‌سازی در عرصه خدمت‌رسانی باشند، تصریح کرد: در 3 دوره گذشته، ورود شوراها به این عرصه برای خدمت به مردم بوده است و در دوره چهارم باید این بعد از فعالیت شوراها نمود بیشتری پیدا کند.

امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این همایش گفت: مسئولیت شوراهای شهر و روستا سنگین و خطیر است که باید در راستای خدمت به مردم صورت پذیرد و از خیانت و ضایع ساختن حقوق مردم در آن خودداری شود.

ماموستا یدالله محمدی افزود: شوراها با توجه به امکان ارتباط مستقیم و رو درو با مردم و توان جلب مشارکت، مناسب‌ترین ظرفیت حاکمیتی برای تحقق حقوق مردم هستند.

وی مهم‌ترین وظیفه شوراها را طبق قانون تسهیل و روان‌سازی زندگی اجتماعی مردم دانست و گفت: شوراها باید از تمام توان خود برای رفاه بیشتر مردم استفاده کنند و زمینه رشد و ترقی آحاد جامعه را فراهم سازند.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول