اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهگلان مطرح کرد

تحقق 149 درصدی سهم اشتغال در دهگلان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان از تحقق 149 درصدی سهمیه ایجاد اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: دهگلان در این زمینه رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

تحقق 149 درصدی سهم اشتغال در دهگلان

صالح مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان با تبریک روز کارگر اظهار داشت: اسلام به کارگران اهمیت زیادی می‌دهد و حمایت از قشر کارگر امری بسیار ارزشمند و مهم است چرا که موجبات پیشرفت روزافزون جامعه و کشور می‌شود.

وی افزود: شهرستان دهگلان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه تولید است و کارگران نقش اساسی در رشد کمی و کیفی تولید دارند و امیدوار هستیم با حمایت بیشتر از کارگران شاهد ارتقای سطح آنان باشیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان خاطرنشان کرد: روز جهانی کارگر، روز تکریم انسان‌هایی است که قدرت اندیشه و توان جسمی آنان در خدمت‌رسانی به تولید، اقتصاد و پیشـرفت کشور قرار دارد.

مفاخری تصریح کرد: امروز شاهد نقش ممتاز کارگران در حیات اجتماعی و اقتصادی هستیم و روزبه‌روز نقش این قشر گسترده‌تر نیز می‌شود.

وی گفت: نقش کارگران در تثبیت نظام، دفاع مقدس، دفع تهدیدها و فتنه‌ها انکارناپذیر است و به حق نیز باید مقام آنان را ارج نهاد و برنامه‌های خوب و در شأن آنان برگزار کرد.

تحقق 149 درصدی اشتغال

مفاخری در ادامه از کسب رتبه اول استانی در تحقق سهم اشتغال شهرستان دهگلان در سال 91 خبر داد و گفت: میزان تعهد شهرستان در سال 91، 2 هزار و 790 نفر بود که بیش از آن تحقق پیدا کرد.

به گفته وی، در سال گذشته با ایجاد 4 هزار و 163 شغل با تحقق 149درصدی تعهد مواجه شدیم که این موضوع دهگلان را حائز رتبه نخست اشتغالزایی کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان ادامه داد: 3 هزار و201 نفر یعنی 77 درصد از این تعداد را آقایان و 963 نفر را خانم‌ها  تشکیل می‌دهند.

مفاخری به نوع اشتغال ایجاده شده در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 382 نفر از مجموع اشتغال‌های ایجاد شده را افراد خوداشتغال و 782 نفر معادل 19 درصد آمار را اشتغالزایی گروهی به خود اختصاص داده است.

وی با عنوان اینکه هزار و 925 شغل در بخش خدمات، هزار و 525 نفر در بخش کشاورزی و 715 نفر نیز در بخش صنعت مشغول بکار شده‌اند، اضافه کرد: در شهرستان دهگلان تعداد 784 کارگاه در بخش‌های مختلف فعال هستند که 334 کارگاه آن در بخش صنعت، معدن و ساختمان، 405 واحد در بخش خدمات و 45 واحد نیز در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

فعالیت 1620 کارگر در واحدهای دهگلان

مفاخری خاطرنشان کرد: هزار و 621 نفر کارگر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول کار هستند که از این تعداد 981 نفر در بخش صنعت، معدن و ساختمان، 590 نفر در بخش خدمات و 50 نفر نیز در بخش کشاورزی مشغول کار هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان افزود: 77 درصد از مجموع جمعیت کارگری شهرستان معادل هزار و 265 نفر را افراد 19تا 40 سال، 288 نفر شامل 18 درصد افراد 41 تا 65 سال و 77 نفر شامل 5 درصد افراد کارگر را دارای سنین 15 تا 18 سال تشکیل می‌دهد.

وی به تنوع جمعیتی کارگاه‌ها در شهرستان دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: 732 واحد کارگاهی شهرستان شامل 93 درصد کمتر از 10 نفر کارگر، 48 واحد کارگاهی شامل شش درصد کمتر از 10 تا 50 نفر و چهار واحد کارگاهی شامل یک درصد کمتر از 50 تا 500 نفر کارگر را بکارگیری کرده است.

مفاخری به آمار کارگران تعدیلی و اخراجی در شهرستان در سال 91 اشاره کرد و افزود تعداد 192 دادخواست واصله به هیئت حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رسیده که از این تعداد 180 پرونده مختومه و تعداد 12 پرونده در دست بررسی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان عنوان کرد: از این تعداد 94 نفر مشمول بیمه بیکاری و تعداد 98 نفر غیرمشمول شناخته شده‌اند.

مفاخری عمده دلایل تعدیل نیرو را تغییر ماشین‌آلات تولید، کمبود نقدینگی و اعتبار مالی، اتمام مدت قرارداد و اختلاف شرکاء اعلام کرد.

تشکیل 201 تعاونی در دهگلان

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس به آمار تعاونی‌های فعال شهرستان دهگلان اشاره کرد و افزود: اکنون در این شهرستان تعداد 201 تعاونی موجود است که از این تعداد 69 تعاونی فعال، 67 تعاونی معادل 33 درصد کل تعاونی‌ها در دست اجرا، 47 تعاونی راکد و 18 تعاونی آموزشگاهی است.

مفاخری مجموع سرمیاتیه این تعاونی‌ها را 140 میلیارد ریال اعلام و یادآوری کرد: تعداد 2 هزار و 671 نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند و برای 349 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان در پایان به تفکیک تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف اشاره کرد و اذعنا داشت: از مجموع 201 تعاونی در شهرستان دهگلان، 69 تعاونی در بخش خدمات، 68 تعاونی در بخش کشاورزی، 51 تعاونی در بخش صنعت و معدن، 7 تعاونی در بخش مسکن مهر و 5 تعاونی در بخش مسکن متعارف و یک اتحادیه در این بخش‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/79013/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول