اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد

طراحی 9 رشته جدید در مقاطع مختلف دانشگاه قرآن و حدیث

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث از طراحی 9 رشته جدید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه خبر داد.

طراحی 9 رشته جدید در مقاطع مختلف دانشگاه قرآن و حدیث

هادی حجت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز فعالیت دانشگاه قرآن و حدیث از سال 78 اظهار کرد: این دانشگاه دارای سه دانشکده فعال با عناوین «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» و نیز شعبه‌ای در تهران با عنوان «پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث» است.

وی گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث و تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص برای تدریس، تحقیق و تبلیغ را از اهداف دانشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و 28 نفر از مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به کتابخانه تخصصی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: 80 هزار جلد کتاب در کتابخانه تهران و 70 هزار جلد کتاب در کتابخانه قم برای استفاده دانشجویان و سایر علاقه‌مندان در این کتابخانه گردآوری شده است.

حجت به جذب دانشجوی کارشناسی در مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد و افزود: 90 هزار نفر برای رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه ثبت‌نام کردند که در بین 20 دانشگاه برتر در زمینه تعداد قبول شدگان رتبه نخست را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش الکترونیکی به منظور گسترش برنامه‌های آموزشی دانشکده با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایگاهی با عنوان دانشگاه قرآن و حدیث در اینترنت ایجاد شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: علاقه‌مندان با ثبت‌نام در این مرکز می‌توانند با مراجعه به پایگاه vu.hadith.ac.ir در هر ساعت از شبانه روز، دروس ارائه شده در این مرکز را به صورت مجازی بگذرانند و در پایان دوره، مدرک رسمی مورد تأیید وزارت، تحقیقات و فناوری را دریافت کنند.

وی از طراحی برخی رشته‌ها و گرایش‌های طراحی شده در دانشگاه قرآن و حدیث مصوب شورای گسترش وزارت علوم خبر داد و افزود: رشته‌های تبلیغ در حج و زیارت، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن در مقطع کارشناسی، کلام امامیه، علوم و معارف قرآن گرایش تفسیر اجتماعی، اسلام و روانشناسی اجتماعی، علوم حدیث گرایش اقتصاد اسلامی، علوم حدیث گرایش عرفان اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و علوم و نهج‌البلاغه در مقطع دکترا طراحی شده و در حال بازنگری است.

حجت یادآور شد: کتاب‌های تاریخ حدیث شیعه، اخلاق‌پژوهی حدیثی، جوامع حدیثی شیعه و کلام و عقاید از جمله کتاب‌های منتشر شده دانشگاه قرآن و حدیث است.

انتهای پیام/78003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول