اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت:

دولت یازدهم باید با قدرت دیپلماسی هسته‌ای را دنبال کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بنابراین دولت آینده جمهوری اسلامی باید با قدرت، دیپلماسی هسته‌ای را دنبال کند و این امر مستلزم حضور یک ‌رأی مردم و انسجام نخبگان است.

دولت یازدهم باید با قدرت دیپلماسی هسته‌ای را دنبال کند

سید سعید حیدری‌طیب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: نشست ایران با آژانس و تصمیم‌های آژانس بر مبنای اصول فنی و در چارچوب مقررات ان‌پی‌تی و توافق پارلمانی است که با کشورهای عضو منعقد می‌شود و نشست‌های 1+5 سیاسی و به دور از اصول و ماموریت‌های آژانس است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از وظایف نظارتی و فنی خود فاصله گرفته و به دنبال اجرای سیاست‌های استعمارگرانه کشورهای قدرت‌طلب است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید با قدرت برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد، ادامه داد: جمهوری اسلامی باید سوخت 56 درصد را که سوخت محدودی است، تولید کند مگر اینکه آژانس به تعهدات خود عمل کند و سوخت‌های مورد نیاز ایران هم‌چون سوخت 20 درصد را تامین کند.

حیدری‌طیب با بیان اینکه انتظار تا انتخابات، سیاستی است که کشورهای 1+5 با لابی صهیونیسم به دنبال آن هستند، تصریح کرد: به دلیل نتیجه نگرفتن در آلماتی 2، به دنبال کم‌ کردن انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات بوده و منتظر دیدن رویکرد دولت بعدی هستند.

وی اعلام کرد: دولت‌های غربی به دنبال آمدن یک رئیس‌جمهور سکولار برای تحقق اهداف خود هستند، بنابراین دولت آینده جمهوری اسلامی باید با قدرت، دیپلماسی هسته‌ای را دنبال کند و این امر مستلزم حضور یک ‌رأی مردم و انسجام نخبگان است.

حیدری‌طیب با ذکر اینکه در آلماتی 2، عدم تخطی ایران اثبات شد، گفت: دشمنان همواره به دنبال بهانه هستند و در زمینه هسته‌ای بهانه‌ای ندارند و به سمت بهانه‌های جدید، مانند حقوق بشر و دموکراسی می‌روند.

*** انتخابات ریاست جمهوری نقش پیشگیرانه در ابهام‌زدایی سیاسی دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خواستار شکستن تحریم‌هاست و ما باید هوشیار باشیم و انتخابات ریاست جمهوری نقش پیشگیرانه در این ابهام‌زدایی سیاسی دارد زیرا تامین‌کننده حقوق بشر و دموکراسی است.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی آمریکا افول هزمونی خود است و 50 درصد درآمد جهان در آسیا است در حالی که در گذشته کم‌تر از 10 درصد ثروت و درآمد دنیا در آسیا بود.

به گفته حیدری طیب، به این دلیل که آمریکا انرژی، پول و اعتبار خود در خاورمیانه را هدر داد، چین از آرامش آسیا استفاده کرد و به آمریکا رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم اوباما به دنبال تغییر مرکز ثقل حضور قدرت از خاورمیانه به آسیا است، بنابراین جمهوری اسلامی باید از این فرصت استفاده کند.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول