اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی هشت درصد است

استاندار خراسان‏رضوی با اشاره به تعامل سه جانبه دستگاه‎های دولتی، کارگران و کارفرمایان در خراسان‎رضوی گفت: این هم‌افزایی موجب شد نرخ بیکاری در استان به حدود هشت درصد برسد، در حالی که متوسط نرخ بیکاری در کشور بیش از 12 درصد است.

نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی هشت درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با جمعی از کارگران استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید برونسی و سایر شهدای جامعه کارگری، با اشاره به نگاه متعالی اسلام به مقوله کار و کارگر اظهارداشت: سلوک الهی علاوه بر ارکان معنوی دارای شرایط و مولفه‎های مادی است که از جمله مهم‎ترین آن‎ها می‎توان به کار و تلاش اشاره کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توجه به کارگران و اهمیت نقش آنان در اقتصاد کشور، و تعبیر معظم‌له از این قشر به عنوان ستون فقرات جامعه، اضافه کرد: کارگران در طول تاریخ انقلاب اسلامی علاوه بر حضور موثر در عرصه‎های اجتماعی، در عرصه‎های سیاسی و  در راستای حفاظت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شایسته‎ترین نحو ممکن ایفای نقش نموده‎اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همت و از خود گذشتگی جامعه کارگری تنها به برهه‎های زمانی چون دوران انقلاب و جنگ تحمیلی محدود نمی‎شود؛ بلکه امروز نیز کارگران باوجود همه‎ی تنگناهایی که از سوی نظام سلطه به کشور تحمیل می‎شود، در عرصه دفاع از استقلال اقتصادی کشور، ایثارگرانه تلاش می‎کنند.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: در برنامه‏ریزی‎های مبتنی بر  مدیریت اسلامی به هر دو قشر کارگر و کارفرما توجه می‎شود.

وی در ادامه با اشاره به تعامل سه جانبه دستگاه‎های دولتی، کارگران و کارفرمایان در خراسان‎رضوی گفت: این هم‌افزایی موجب شد نرخ بیکاری در استان به حدود هشت درصد برسد، در حالی که متوسط نرخ بیکاری در کشور بیش از 12 درصد است.

فروزان‌مهر توجه به ایمنی نیروی کار و برنامه‎ریزی در جهت کاهش حوادث را ضروری دانست و افزود: نیروی انسانی ارزشمندترین ذخایر هر کشور و مهم‎ترین عامل برای توسعه و پیشرفت محسوب می‎شود.

وی به ظرفیت‎های قانونی موجود در راستای حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: استفاده از تخفیف‎های پلکانی برای واحدهای جدید‌التاسیس و بهسازی صنایع با رویکرد بازنشسته شدن نیروهای کنونی و اشتغال جدید، از جمله این ظرفیت‏هاست که اجرای آن باید با جدیت دنبال شود.

فروزان‌مهر همچنین با اشاره به برنامه‎ریزی جهت افزایش سهم تعاون در اقتصاد، از وضعیت کنونی به 25 درصد گفت: با توجه به اینکه 30 درصد گردش پولی کشور در حوزه تعاون صورت می‎گیرد، باید نسبت به تقویت بیش از پیش آن تلاش شود.

خوشه‌سازی بنگاه‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی با هدف افزایش پایداری آن‌ها، از دیگر تاکیدات استاندار خراسان‌رضوی بود.

وی انتخابات را مظهر اقتدار نظام دانست و گفت: حضور حماسی تشکل‎های بخش کار و کارگری در انتخابات در کنار آحاد ملت باعث خنثی‌سازی توطئه دشمنان و خلق حماسه‎ای ماندگار می‌شود.

محمد سنجری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‎رضوی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 930 تشکل کارگری در استان گفت: جمعیت کارگری خراسان‎رضوی حدود یک میلیون نفر است که 800 هزار نفر آن‎ها بیمه شده هستند.

وی از تحقق کامل سهمیه اشتغال استان در سال گذشته خبر داد و افزود:  از میان 122 هزار مجوز صادر شده برای مشاغل خانگی، 96 هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون 45 هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات و ایجاد شغل شدند.

سنجری ارتقای مهارت و صیانت از سلامت کارگران را از اولویت‎های دستگاه متبوع خود ذکر و اضافه کرد: سال گذشته 32 هزار بازرسی از واحدهای تولیدی صورت گرفت که در نتیجه آن، شاهد کاهش هفت درصدی حوادث ناشی از کار بودیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‎رضوی، خاطرنشان کرد: توسعه شوراهای سازش و نظارت بر روابط کار موجب حل و فصل شدن 70 درصد شکایات و کاهش 76 درصدی آن در مقایسه با سال 88 شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 13 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‎کنند، افزود: با تلاش‎های صورت گرفته این آمار با وجود فشارهای اقتصادی، در مقایسه با سال 88 هیچگونه افزایشی نداشته است.

سنجری همچنین از اشتغال مجدد حدود 4 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 91 خبر داد و گفت: برای سال جاری اشتغال مجدد بیش از 5 هزار نفر هدف‎گذاری شده است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول