اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

اجرای سیستم «مدیریت و فرماندهی سانحه» در کاشان

کارشناس مسئول طرح حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی در سازمان بهزیستی استان اصفهان، از اجرای سیستم «مدیریت و فرماندهی سانحه» برای نخستین بار در کاشان خبر داد.

اجرای سیستم «مدیریت و فرماندهی سانحه» در کاشان

حسین خاک‌شور در حاشیه جلسه هماهنگی مانور طرح محب در بهزیستی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بسیاری از دستگاه‌ها هنگام وقوع بحران‌ها، بنا بر اصل وظیفه ذاتی خود وارد عمل شده و هر دستگاهی بدون اینکه سازماندهی شده باشد تنها نوعی کار خاص را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در بحران‌هایی که اتفاق می‌افتد نباید سازمان بهزیستی نخستین سازمانی باشد که در محل حادثه حاضر می‌شود بیان داشت: سازمان بهزیستی باید روزهای دوم و یا سوم حادثه وارد محل شود اما بهزیستی در بسیاری از مواقع، جلوتر از نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر قرار داشته و بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز وضعیتی مشابه سازمان بهزیستی در حوادث دارند.  

این مسئول افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همیشه احساسات بر ما غلبه می‌کند و به جای اینکه منتظر ستاد مدیریت بحران استان و یا مدیریت بحران فرمانداری باشیم تا آنها برنامه‌های خود را در حوادث اعلام کنند ما زودتر از دیگران سر صحنه حادثه حاضر می‌شویم.

خاک‌شور، اجرای سیستم آی.اس.اف، «سیستم مدیریت و فرماندهی سانحه»  در نخستین مانور طرح محب کشور در کاشان به عنوان یکی از طرح‌های سازماندهی شده در حوادث و بحران‌ها را یادآور شد و گفت: در این سیستم مدیران ارشد استان بدون نیاز در محل حادثه از طریق ستاد فرماندهی، بحران را توسط نیروها، امکانات، ادوات و تجهیزاتی که در اختیار دارند مدیریت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس چنین شیوه‌ای بهزیستی در صورت وقوع حادثه‌ای نیروهای آموزش دیده خود را به محل اعزام و توسط سیستم مدیریتی از دور آنها را فرماندهی می‌کند و نیازهای آنان را اعم از چادر، پتو، ماشین و... تأمین می‌کند.

کارشناس مسئول طرح حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی تصریح کرد: در سیستم مدیریتی قرار نیست مدیران ارشد سر صحنه حادثه باشند چون این سیستم باید از بالا به پایین باشد.

خاک‌شور با بیان اینکه این سیستم برای نخستین بار در کشور و در شهرستان کاشان در قالب طرح مانور محب اجرا می‌شود متذکر شد: در پایان این طرح به عنوان طرحی پذیرفته شده برای اجرا در سراسر کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول