اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت گرفت

تولید 10 هزار تن گوشت سفید در شهرستان لار

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لار از تولید افزون بر 10 هزار تن گوشت سفید در سال 1391 در این شهرستان خبر داد.

تولید 10 هزار تن گوشت سفید در شهرستان لار

علی امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لار اظهار داشت: این میزان تولید گوشت سفید در 51 واحد مرغ گوشتی فعال در سطح این شهرستان تولید شده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال 91 افزون بر 5 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه گوشتی در این شهرستان پرورش یافته گفت: این تعداد جوجه بیانگر تولید معادل 9 هزار و 950 تن گوشت سفید است.

امانی اضافه کرد: این تعداد مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های این شهرستان کشتار شده و به بازار مصرف شهرستان‌های لار، خنج، گراش، بستک، لامرد، مهر و... عرضه شده است.

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لار ابراز داشت: این میزان تولید گوشت سفید نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیمه شدن 54 هزار دام در لار

این کارشناس همچنین از زیر پوشش قرار گرفتن دام‌های سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

امانی خاطرنشان کرد: در سال 1391 بیش از 54 هزار و 100 دام سبک و سنگین در این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی متذکر شد: به منظور امنیت شغلی و جبران خسارت احتمالی دامداران این شهرستان با ارشادات و راهنمایی‌های لازم از سوی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لار، فرهنگ بیمه بین دامداران ترویج یافته و دام‌های سبک و سنگین به مدت یک سال در مقابل خطرات و بلایا بیمه شده‌اند.

امانی با بیان اینکه بیمه دام‌ها در شعبه‌های بیمه‌ای بانک کشاورزی در سطح این شهرستان انجام شده است اذعان داشت: این تعداد دام‌های بیمه شده نسبت به سال قبل حدود هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول