اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگرفته از آثار استاد شهید مطهری

کتاب «فلسفه مقدماتی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «فلسفه مقدماتی» برگرفته از آثار استاد شهید مطهری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «فلسفه مقدماتی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب فلسفه مقدماتی برگرفته از آثار استاد شهید مطهری اظهار کرد: این کتاب به طور اختصاصی برای دانشجویان رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و حکمت اسلامی در مقطع کارشناسی و رشته‌های فلسفه و کلام اسلامی، مدرسی الهیات و معارف اسلامی، تصوف و عرفان در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب شامل 50 فصل کلی با عناوینی مانند مدخل و واژه فلسفه از یونان باستان، فلسفه حقیقی یا علم اعلا، فلسفه اسلامی، مفهوم وجود، رابطه وجود و ماهیت در ذهن و خارج، اصالت وجود و اعتبارات ماهیت، تشریک در وجود، وجود ذهنی و مقولات ثانیه‌ای فلسفی است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: متن کتاب فلسفه مقدماتی جز در موارد خیلی اندک که در پاورقی اشاره شده تقریر استاد شهید مطهری بوده به طوری که عبارت از سبک گفتاری به نوشتاری تبدیل و موارد تکراری و ملال‌آور آن حذف شده است.

وی یادآور شد: این کتاب یک دوره فشرده فلسفه است و برای دانشجویانی که می‌خواهند با موضوع فلسفه آشنا شوند شامل امور عامه، الهیات و طبیعی است.

روحانی عنوان داشت: ویراست جدید کتاب فلسفه مقدماتی دارای 13 بخش است در حالی که ویراست نخست آن دارای 10 فصل بود.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت حکم حیثیت ذات ماهیت و اعتبار ماهیت، تقدم و تأخر از جمله عناوین مباحثی است که به بخش‌های این کتاب اضافه شده است.

ویراست جدید کتاب «فلسفه مقدماتی» برگرفته از آثار استاد شهید مطهری با قلم عبدالرسول عبودیت در 456 صفحه تدوین شده که با همکاری انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها با تیراژ 2 هزار نسخه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول