اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

395 موقوفه در بشرویه وجود دارد

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سطح شهرستان بشرویه 395 موقوفه، 117 مسجد و هفت امامزاده لازم‌التعظیم وجود دارد.

395 موقوفه در بشرویه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر کل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم رونمایی از ضریح و شجره‌نامه امامزاده ساغند بشرویه اظهار داشت: در سطح استان خراسان جنوبی 70 امامزاده وجود دارد که همواره زائران و مسافران زیادی برای زیارت این بقاع متبرکه تشرف می‌یابند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدطاهر گرایلی ادامه داد: در راستای تحقق فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه امامزادگان به پایگاه امنی برای زائران تبدیل شود، برای نخستین ‌بار در سال گذشته کلنگ ساخت 30 امامزاده زده شده و عملیات عمرانی در بقاع متبرکه آغاز شد.

وی با بیان اینکه امامزادگان فرهنگ غنی شیعی را به ما منتقل می‌کنند، افزود: از آن جایی که اکثر امامزادگان در خارج از شهر و در روستاها واقع شده‌اند و تنها در فصول خاصی از سال زائران به آنجا تشرف می‌یابند، در اصطلاح کم درآمد هستند و برای بازسازی و توسعه فضای امامزادگان نیاز به کمک خیران و زائران دارد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در سطح شهرستان بشرویه 395 موقوفه، 117 مسجد و هفت امامزاده لازم‌التعظیم وجود دارد.

گرایلی تصریح کرد: امامزاده سید محمد ساغند از جمله بقاع متبرکه این شهرستان است که در فاصله 75 کیلومتری شمال شهر در جوار روستای نایگ واقع شده است. 

رئیس هیئت امناء امامزاده سید محمد ساغند بشرویه نیز به معرفی این بقعه متبرکه پرداخت و گفت: امامزاده سید محمد ساغند از گذشته مشهور به پیر ساغند بوده و حضور مردم مناطق مختلفی از عشق‌آباد، طبس، بجستان، بردسکن و بشرویه در این مکان مقدس برای زیارت سبب شد تا نسبت به پیدا کردن شجره‌نامه اقدام شود.

محمود برمک افزود: در سال 90 موضوع شجره‌نامه از طریق اداره اوقاف شهرستان به قم منعکس شد و در اواخر سال 91 به نتیجه رسید که این امامزاده با 17 واسطه به امام سجاد(ع) منتسب است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عمرانی و آبادانی این امامزاده اذعان داشت: در بخش امور زیربنایی برق تامین شده و در سال گذشته نیز سنگ‌کاری، نماسازی، دیوارکشی ساختمان امامزاده و قدمگاه امام زمان(عج) و حسینیه، ساخت آشپزخانه انجام شد.

رئیس هیئت امنا امامزاده سید محمد ساغند بشرویه از مشکلات عمده به عدم تامین آب آشامیدنی، ارتباط مخابراتی، خاکی بودن بخشی از راه عشق‌آباد به هنویه و عدم گنبد و گلدسته اشاره کرد.

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول