اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران نمونه شهرستان مهر تجلیل شدند

به مناسبت روز جانی کار و کارگر همایش تجلیل از کارگران نمونه مهر با حضور فرماندار این شهرستان و نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کارگران نمونه شهرستان مهر تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، فرماندار این شهرستان صبح امروز در نخستین همایش تجلیل از کارگران نمونه مهر که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ کار جزو اعتقادات اسلامی ما است آن‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، مدیران واقعی کارگران هستند.

حسینعلی حسین‌شیری افزود: به علت وجود اقشار مختلف کارگری در جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، شاهد حمایت صریح از این قشر در قانون کار جمهوری اسلامی هستیم.

وی کارگران را عامل مهمی در چرخه تولید و سرمایه‌گذاری دانست و ابراز امیدواری کرد که با تعامل مناسب بین کارگران و کارفرمایان حقوق و منافع دو ضلع تولید حفظ و پایدار شود و خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری مانند خانه کارگر می‌توانند در این عرصه نقش مهمی داشته باشند.

در ادامه نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی نیز، در مورد وفاداری کارگران به نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: کمتر قشری به این میزان وفادار بود و اگر سایر اقشار همدلی کرده‌اند، از یک رفاه نسبی برخوردار بوده‌اند، اما جامعه کارگری به علت اینکه دارای پایین‌ترین سطح درآمدی بوده و همواره در مشکلات معیشتی به سر می‌برند وفاداری این قشر بسیار ارزشمند و مهم است.

سید موسی موسوی با بیان اینکه دشمن با اختلاف‌انگیزی و تنش بین کارگر و کارفرما، قصد ایجاد تبعات اجتماعی برای نظام را دارد تصریح کرد: کارگران بصیر و هوشیار که نگاهشان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، بیش از تمام اقشار به پای این نظام ایستاده‌اند و هیچ اقدامی بر خلاف مصالح کشور انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم از اقتصاد وابسته به نفت جدا شویم باید به صنایع، سرمایه و کار که رکن اصلی آن کارگران هستند، تکیه کرده و به جامعه کارگری، آموزش داده و به آنان توجه کنیم.

موسوی همچنین لازمه تحقق رونق اقتصادی را مد نظر قرار دادن عدالت اجتماعی و اولویت دادن به مسائل و مشکلات جامعه کارگری دانست و خاطرنشان کرد: اگر عدالت اجتماعی و نقش‌آفرینی کارگر مورد توجه قرار نگیرد هرچند که به سمت پیشرفت در بعد اقتصادی برویم در نهایت با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیاتی نشدن پروژه اتان‌گیری پارسیان سپهر در شهرستان مهر گفت: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی، مشکلاتی که پیش روی شرکت پارسیان سپهر مجری این طرح قرار دارد، مانع عملیاتی شدن این پروژه شده است.

وی افزود: با همکاری و پیگیری وزیر نفت به دنبال آن هستیم که این اقدام صورت گیرد، چراکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی بسیار بالایی در شهرستان‌های مهر و لامرد شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اقداماتی در راستای افزایش سهم دو درصد نفت و گاز شهرستان‌های مهر و لامرد بر اساس میزان بهره‌برداری از چاه‌های نفت و گاز منطقه از طریق راهکارهای قانونی در بودجه لحاظ شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اعلام وزارت نفت به معاونت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر اینکه چاه‌های نفت و گاز حوزه مهر و لامرد در سه سال گذشته بیشترین بهره‌برداری را داشته است، باعث افزایش سهم دو درصد نفت و گاز و همچنین اعمال سهم فروش میعانات گازی برای نخستین بار در بودجه شد.

این مسئول به دیگر اقدامات انجام شده در 11 ماه فعالیت خود در مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: بومی‌سازی نیروهای کارگری شهرستان‌های مهر و لامرد در پارس جنوبی، پالایشگاه گاز پارسیان مهر و حوزه‌های مختلف گازی، استقلال خانه کارگر شهرستان‌های مهر و لامرد، مجوز احداث مجموعه ورزشی کارگران شهرستان مهر، مجوز ارتقای نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهر و مجوز احداث ساختمان این اداره و پیگیری‌های لازم در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان مهر از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول