اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

برگزاری برنامه‌های بزرگداشت مقام زن در ادارات کهگیلویه نهادینه شود

فرماندار کهگیلویه گفت: در هفته گرامیداشت مقام مادر ادارات در سطح شهرستان کهگیلویه نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی اقدام کنند.

برگزاری برنامه‌های بزرگداشت مقام زن در ادارات کهگیلویه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست ستاد هماهنگی برگزاری مراسم هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن صبح امروز با حضور فرماندار و کارشناسان زن در دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست، با تبریک میلاد خجسته ام ابیها حضرت فاطمه(س) و فرزند صالحش امام خمینی(ره)، قرآن را کتاب مکتوب برای همه نسل بشریت دانست و اظهار داشت: هویت زن در این کتاب آسمانی بارها مورد اشاره قرار گرفته است.

فرماندار کهگیلویه با ابراز این‌که عمل به قرآن راهگشای زندگی دنیوی و اخروی است تصریح کرد: اگر به تأکیدات قرآن عمل کنیم هم در زندگی مادی و هم زندگی معنوی در امان خواهیم ماند.

جعفری با تبیین آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه «هر کس کار شایسته‌ کند چه مرد باشد و چه زن در حالی‌که ایمان داشته باشد به بهشت می‌رود» گفت: طبق آیات نورانی قرآن کمال و برتری انسانیت بر ملاک تقوا، خداپرستی و اخلاق فاضله است و جنس، رنگ و نژاد راه برتری نیست.

وی در ادامه بیان داشت: زنانی هستند که از مردها جلوتر می‌روند و به فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

این مسئول نامگذاری روز زن در تقویم کشور را به خاطر بزرگداشت شخصیت بانوی بزرگ دو عالم و روز ولادت این بانوی قدیسه دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) از جمیع جهات دارای صفات شایسته و ارزشمند است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به روحیه بخشش و ایثار این بانوی نمونه گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) کسی بود که در شب عروسی دنیای خود را کنار می‌زند و به مسکین کمک می‌کند.

جعفری الگو بودن حضرت از باب حجاب، عفاف، ولایتمداری و کسب فضایل اخلاقی را نیز متذکر شد و افزود: امروز نیازمند الگوهایی برتر برای جامعه هستیم و الگویی برتر از حضرت فاطمه(س) نمی‌توان یافت.

وی با تشریح روزشمار هفته زن، خواستار برگزاری برنامه‌های متناسب با عناوین روزشمار این هفته شد و اذعان داشت:  بزرگداشت هفته زن باید در ادارات و نهادها نهادینه شود .

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد در هفته گرامیداشت مقام زن برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات ورزشی ویژه بانوان در سطح شهرستان اجرا شود.

انتهای پیام/82016/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول